Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

WKD może budować drugi tor w kierunku Grodziska Mazowieckiego

inforail
14.04.2022 10:45
0 Komentarzy
Kolejny krok w kierunku budowy drugiego toru do Grodziska Mazowieckiego wykonany – podała Warszawska Kolej Dojazdowa.

Po wyborze najkorzystniejszej oferty i rozpatrzeniu odwołania przez Krajową Izbę Odwoławczą, w dniu 11 kwietnia 2022 roku zapadł wyrok w całości oddalający podniesione zarzuty do wyniku postępowania.

Umowa

Tym samym dokumentacja postępowania zostaje skierowana do obligatoryjnej kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Równocześnie rozpoczęto przygotowania do zawarcia umowy z wykonawcą – firmą INTOP Warszawa Sp. z o.o.

Zawarcie umowy jest planowane przed upływem kwietnia br. Wykonawca będzie mieć na realizację całości prac 20 miesięcy, licząc od dnia podpisania umowy. Szczegółowe terminy realizacji określonych faz robót budowlanych zostaną uzgodnione przez strony w ramach harmonogramu rzeczowo-finansowego na etapie zawierania umowy.

2 LATA UTRUDNIEŃ

Utrudnienia potrwają blisko 2 lata. W pierwszej kolejności zostanie wybudowany tor z Podkowy Zachodniej do Grodziska (ok. 6 miesięcy), następnie po jego zakończeniu i możliwości przełączenia ruchu istniejącego toru na nowy tor, nastąpi kompleksowa naprawa istniejącego toru (6 miesięcy). Natomiast remont toru z Podkowy Głównej do Podkowy Zachodniej wraz z przebudową obiektów inżynieryjnych planowany jest na 12 miesięcy. Wtedy też zaplanowane jest przesunięcie przystanku, tak aby poprawić bezpieczeństwo na przejeździe.

Na czas budowy konieczne jest wprowadzenie czasowej organizacji ruchu. I tak, na terenie Podkowy przewidziane są przystanki dla zastępczej komunikacji: na ulicy Lotniczej, w obrębie skrzyżowania Kwiatowa/Parkowa oraz w rejonie przejazdu Zachodnia/Parkowa.

Drugi tor to częstsze kursowanie pociągów, zwiększona przepustowość i łatwiejszy dojazd dla mieszkańców.

Komentarze