WKD dostała dwie oferty na naprawy P5 EN97
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. prowadzi przetarg na wykonanie napraw piątego poziomu utrzymania (P5) czternastu elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 33WE, serii EN97.
Zadanie obejmuje zarówno zakres podstawowy, jak i możliwość rozszerzenia prac w ramach prawa opcji, a jego realizacja przewidziana jest do 27 lutego 2029 r. Projekt ma być współfinansowany z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach inwestycji „Zielonej transformacji miast”.
Rozkład jazdy:
- Kiedy planowane jest rozstrzygnięcie przetargu na naprawy P5 pojazdów EN97?
- Jakie doświadczenie w realizacji napraw P4 lub P5 muszą wykazać potencjalni wykonawcy?
- Z jakich źródeł finansowania WKD planuje pokryć koszty realizacji tego zamówienia?
Zakres prac
Przedmiotem zamówienia jest pełna naprawa P5 pojazdów EN97 eksploatowanych przez WKD. Wykonawca będzie zobowiązany realizować prace zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania (DSU), Dokumentacją Techniczno-Ruchową (DTR) oraz Warunkami Technicznymi Wykonania i Odbioru (WTWiO). Dokumentacja jest dostępna do wglądu w siedzibie zamawiającego w Grodzisku Mazowieckim po podpisaniu oświadczenia o poufności.
Wymagania wobec wykonawców
Do udziału w przetargu mogły przystąpić podmioty posiadające co najmniej 25 mln zł środków finansowych lub zdolności kredytowej, a także odpowiednie doświadczenie – minimum trzy naprawy P5 lub pięć napraw P4 elektrycznych zespołów trakcyjnych w ciągu ostatnich trzech lat, bądź dostawę co najmniej dwóch nowych EZT. Konieczne jest wniesienie wadium w wysokości 3 mln zł oraz zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% wartości kontraktu.
Kryteria oceny ofert
Oferty oceniane są według dwóch kryteriów: cena brutto (80% wagi) oraz okres gwarancji (20% wagi, minimum 18 miesięcy). Brak podania okresu gwarancji w formularzu skutkuje przyjęciem wartości minimalnej.
Otwarcie ofert
Otwarcie ofert nastąpiło 12 sierpnia 2025 r. Wpłynęły dwie propozycje:
Public Transport Service sp. z o.o. z Warszawy zaoferowała realizację prac za 309 829 976,70 zł brutto,
PESA Mińsk Mazowiecki S.A. przedstawiła ofertę o wartości 362 285 939,22 zł brutto.
Modernizacja taboru poprzez cykliczne naprawy poziomu P5 stanowi dla WKD jeden z filarów utrzymania wysokiej niezawodności przewozów na trasie Warszawa – Grodzisk Mazowiecki i zapewnienia pasażerom komfortu podróży.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze