Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wiemy od kogo i za ile Polregio kupiło 9 spalinowych Lintów

inforail
24.12.2025 20:30
0 Komentarzy

POLREGIO sfinalizowało zakup dziewięciu pojazdów spalinowych, które trafią do Warmińsko-Mazurskiego Zakładu spółki w Olsztynie. Umowa została podpisana w grudniu 2025 roku, a jej wartość wynosi 3,5 mln euro.

Dostawcą taboru została niemiecka spółka DB RegioNetz Verkehrs GmbH.

Rozkład jazdy:

  1. Jak szybko zakupione pojazdy spalinowe zostaną przygotowane do regularnej eksploatacji w ruchu pasażerskim?
  2. Czy nowy tabor pozwoli na pełną realizację planów reaktywacji zawieszonych linii kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim?
  3. Jak zakup dziewięciu pojazdów wpłynie na konkurencyjność oferty POLREGIO w przetargu na obsługę połączeń w latach 2027–2032?
Poregio Lint
Poregio Lint

Tryb zamówienia i powody decyzji

Zakup zrealizowano w trybie negocjacyjnym bez uprzedniej publikacji zaproszenia do składania ofert. POLREGIO wskazało na wyjątkowo korzystne i krótkotrwałe okoliczności rynkowe, które umożliwiły nabycie pojazdów po cenie wyraźnie niższej od cen rynkowych. Decyzja ta miała pozwolić na szybkie uzupełnienie braków taborowych w regionie.

Odpowiedź na braki taborowe w Olsztynie

Zakład POLREGIO w Olsztynie dysponuje obecnie ograniczoną liczbą pojazdów spalinowych, z których część jest w złym stanie technicznym. W efekcie każdego dnia kilka jednostek jest wyłączonych z eksploatacji, a przewoźnik coraz częściej zmuszony jest do obsługi połączeń składami wagonowymi z lokomotywami spalinowymi. Nowy tabor ma poprawić stabilność realizacji rozkładu jazdy.

Przygotowanie do rozwoju połączeń regionalnych

Zakup dziewięciu pojazdów jest ściśle związany z planami zwiększenia liczby połączeń kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim. Samorząd regionu zapowiada wzrost pracy eksploatacyjnej oraz reaktywację nieczynnych obecnie linii, w tym tras prowadzących do Mrągowa, Ełku, Gołdapi czy Lidzbarka. Planowane są także dodatkowe kursy na linii Szczytno – Ostrołęka.

Kolejny etap: przeglądy i przygotowanie do eksploatacji

Po zakupie pojazdy przejdą przeglądy i niezbędne prace naprawcze, które zostaną wykonane przez POLREGIO we własnym zakresie. Dopiero po zakończeniu tych czynności jednostki zostaną skierowane do regularnej obsługi połączeń pasażerskich.

Znaczenie dla przyszłych przetargów

Nowy tabor ma również znaczenie strategiczne w kontekście planowanego postępowania przetargowego na obsługę przewozów regionalnych w latach 2027–2032. Dysponowanie większą liczbą sprawnych pojazdów spalinowych ma pozwolić POLREGIO na przygotowanie konkurencyjnej oferty i lepsze dopasowanie się do planów rozwoju regionalnej kolei.

Komentarze