Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wiemy kiedy zakończą się prace na stacji Warszawa Zachodnia

inforail
01.04.2024 18:45
0 Komentarzy

Zaawansowanie prac na stacji Warszawa Zachodnia przekroczyło już 85%. Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl w czwartek, 28 marca 2024 roku, połączono w trakcie prac budowlanych, nowy tunel na poziomie -1 od strony Alei Jerozolimskich z gotowym już nowym tunelem od strony Woli.

Połączenie odbyło się 8 metrów pod ziemią pod kursującymi pociągami.

Prace trwają

30 marca uruchomiona została winda tymczasowa do kładki nad peronami od strony Al. Jerozolimskich. Do połowy czerwca Budimex zakończy prace na peronach 1, 2 i 3.

W dalszym czasie będą trwały prace na poziomie -1 dworca. Na budowie pracuje każdego dnia ponad 600 osób i 160 jednostek sprzętowych. Trwa obecnie konstruowanie peronów 1,2 i 3 oraz zadaszenia tej części stacji. Budimex prowadzi też prace wykończeniowe nowej hali dworca od strony Woli.

Zaawansowanie prac na stacji Warszawa Zachodnia przekroczyło już 85%. Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl w czwartek, 28 marca 2024 roku, połączono w trakcie prac budowlanych, nowy tunel na poziomie -1 od strony Alei Jerozolimskich z gotowym już nowym tunelem od strony Woli.
Prace na stacji Warszawa Zachodnia

Zakończenie prac związanych z infrastrukturą pasażerską jest przewidziane do końca 2024 roku. Termin ten potwierdził Prezes PKP PLK Piotr Wyborski, który powiedział, że jest to ostateczny termin zakończenia wszystkich robót. Nadal natomiast nie wiadomo co z dworcem autobusowym PKS Polonus. Ta ewentualna inwestycja pozostaje poza kompetencjami PKP Polskie Linie Kolejowe.

Budowa stacji Warszawa Zachodnia to jedna z największych budów w Polsce o wartości ponad 2 mld złotych. W jej ramach przebudowano już ponad 100 rozjazdów i 30 km torów. Linia średnicowa zyskała dzięki pracom nowe połączenie z układem torowym linii radomskiej i małej linii obwodowej. Powstało także nowe wyjście torowe do lotniska w ramach projektu CPK.

Komentarze