Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wielkopolska: Przebudowa linii Wolsztyn-Luboń

inforail
23.09.2013 15:49
0 Komentarzy

Przebudowa torów, peronów i modernizacja przejazdów kolejowo –drogowych. Takie będą efekty drugiego etapu modernizacji jednotorowej linii kolejowej Wolsztyn –Luboń. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na realizację prac, które poprawią parametry eksploatacyjne linii oraz bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. Inwestycja ruszy na początku 2014 r.
W ramach tego projektu tor zostanie zmodernizowany na długości prawie 11 km. Chodzi o odcinek pomiędzy przystankiem osobowym Drzymałowo, a stacją Grodzisk Wielkopolski. Przebudowany zostanie także układ torowy, perony i oświetlenie na stacji Rakoniewice. Całkowicie zmodernizowane będą perony na przystankach osobowych Tłoki, Rostarzewo, Drzymałowo i Ruchocice. W Grąblewie, pomiędzy Grodziskiem Wlkp., a Ptaszkowem wybudowany zostanie całkowicie nowy przystanek osobowy. Nowe i zmodernizowane obiekty będą dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością ruchową. W ramach inwestycji wyremontujemy także nawierzchnię na 10 przejazdach kolejowo –drogowych. Na 5 przejazdach podniesiony będzie poziom bezpieczeństwa poprzez zamontowanie nowoczesnych urządzeń sygnalizacji.
Modernizacja linii kolejowej Wolsztyn –Luboń –etap II znacznie poprawi jej parametry eksploatacyjne, w tym umożliwi jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 100 km/h. Zwiększy także poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego, ułatwi dostęp mieszkańców do transportu kolejowego.
Inwestycja będzie finansowana ze środków Unii Europejskiej –Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 –2013 oraz ze środków pochodzących z budżetu Państwa i PKP PLK S.A. Całkowita wartość projektu wynosi prawie 30 mln zł brutto. Wykonawcą wszystkich prac będzie konsorcjum firm, którego liderem jest Strabag Rail Polska Sp. z o.o.

Komentarze