Wielkopolska prowadzi badania potrzeb przewozowych
Województwo Wielkopolskie, organizator kolejowych przewozów pasażerskich prowadzi obecnie badanie potrzeb przewozowych w związku z projektowaniem rozkładu jazdy pociągów edycji 2022/2023.
Wyniki konsultacji z ubiegłych lat pokazują, że propozycje zmian odnoszą się głównie do godzin (ok. 60 %) oraz terminów (ok. 30 %) kursowania pociągów, na trzecim miejscu znajdują się sugestie dotyczące innego zestawienia składów (10 %), a na końcu pomysły na nowe relacje, modyfikowanie tras pociągów.
Duże zainteresowanie
– Cieszymy się, że badanie potrzeb pasażerów spotyka się z dużym zainteresowaniem – twierdzi Wojciech Jankowiak – Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego, odpowiedzialny za transport kolejowy w naszym regionie. – W zeszłym roku otrzymaliśmy prawie dwa razy więcej wniosków niż w poprzednich latach. Poza propozycjami zmian w rozkładzie pojawiły się także sugestie dotyczące zwiększeniu pojemności pojazdów a także informacje o tym, co się pasażerom podoba. Główne postulaty dotyczą większej liczby pociągów, zarówno w szczycie przewozowym jak i poza nim – podkreśla Wicemarszałek.
W miarę możliwości technicznych i ekonomicznych, po analizie oraz uzgodnieniach z Zarządcą Infrastruktury – spółką PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., nadesłane propozycje zostają uwzględnione w nowym rozkładzie jazdy.
– Liczba zgłoszeń pokazuje rosnące zainteresowanie pasażerów udziałem w tworzeniu siatki połączeń. Postaramy się, aby wybrane pomysły znalazły się w nowym rozkładzie jazdy. Jednocześnie zaznaczam, że ostateczny kształt oferty zależy od wielu innych czynników, m.in. środków finansowych, dostępu do infrastruktury czy zasobów taborowych – podkreśla Wojciech Jankowiak.
Proces w toku
Proces tworzenia rozkładu jazdy na kolejny rok rozpoczął się w styczniu, obecnie trwają ustalenia z przewoźnikami oraz sąsiednimi województwami. Na podstawie przekazanych przez Zarządcę Infrastruktury czasów przejazdów na poszczególnych liniach, w lutym powstanie wstępny projekt rozkładu jazdy. Na przełomie marca i kwietnia złożone zostaną wnioski do Zarządcy Infrastruktury o przydzielenie zdolności przepustowej („tras pociągów”). W okresie od maja do sierpnia będzie realizowany proces konstrukcji i koordynacji rozkładu jazdy, w którym uczestniczą wszyscy przewoźnicy i Zarządca Infrastruktury. Ostatecznie, we wrześniu Zarządca Infrastruktury przekaże zatwierdzone trasy pociągów obowiązujące w nowym rozkładzie, który wejdzie w życie w drugą sobotę grudnia o północy, tj. 11 grudnia 2022 r.
Wszystkie zainteresowane osoby mogą wysyłać wnioski na formularzu umieszczonym na stronie: www.umww.pl/artykul/badanie-potrzeb-przewozowych-w-publiczny-transporcie-zbiorowym-na-potrzeby-rozkladu-jazdy-20222023 do dnia 31 stycznia 2022 r.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze