Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wielkanocny rekord w PKP Intercity. 1,8 mln pasażerów

inforail
23.04.2025 13:30
0 Komentarzy

Od 14 do 22 kwietnia, czyli podczas wielkanocnego szczytu przewozowego, na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało 1,8 mln pasażerów. To o 14,5% więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym.

Rekordowy okazał się 22 kwietnia, kiedy z usług przewoźnika dalekobieżnego skorzystało blisko 276 tys. osób. To najwyższy dzienny wynik przewozowy od początku tego roku.

Rozkład jazdy:

  1. Ilu pasażerów skorzystało z usług PKP Intercity podczas świątecznego szczytu przewozowego w kwietniu 2025 roku i jaki był procentowy wzrost w porównaniu do roku poprzedniego?
  2. Jakie działania podjęło PKP Intercity, aby dostosować swoją ofertę do zwiększonego ruchu pasażerskiego w okresie Wielkanocy?
  3. Jakie pojazdy były wykorzystywane w podwójnych i potrójnych zestawieniach podczas świątecznych przejazdów PKP Intercity?
Pociąg PKP Intercity
Pociąg PKP Intercity

Rekordowy 22 kwietnia

Wielkanocne podróże z PKP Intercity, jak co roku, cieszyły się dużym zainteresowaniem. Od poniedziałku 14 kwietnia do wtorku 22 kwietnia z usług narodowego przewoźnika skorzystało 1,8 mln pasażerów, podczas gdy w okresie ubiegłorocznych Świąt Wielkanocnych było ich 1,6 mln. Oznacza to wzrost rok do roku na poziomie 14,5%. Najwięcej podróżnych spółka przewiozła 22 kwietnia – do pociągów wsiadło wtedy blisko 276 tys. osób, co jest tegorocznym rekordem PKP Intercity.

Na czas wzmożonego ruchu pasażerskiego związanego ze Świętami Wielkanocnymi PKP Intercity zadbało o więcej miejsc w pociągach. Przewoźnik zapewnił 40 dodatkowych składów, oraz wydłużył relacje 38 połączeń. W okresie 17 – 22 kwietnia wzmocnił 350 pociągów dodatkowymi 573 wagonami, które kursowały na najbardziej popularnych trasach. Dodatkowe wagony pojawiły się w składach wyruszających m.in. z Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, Katowic, Szczecina, Lublina czy Przemyśla, których kierunkiem były m.in. inne duże miasta. Ponadto zrealizowanych zostało 8 przejazdów obsługiwanych przez dwa połączone ze sobą pociągi oraz 15 przejazdów obsługiwanych przez trzy połączone pojazdy. W podwójnych zestawieniu pojechały pojazdy ED161 oraz SN85, a w potrójnym zestawieniu pojechały pojazdy SD85.

Komentarze