Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Większa przepustowość linii Bydgoszcz – Toruń

inforail
05.07.2024 14:45
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe zawarły umowę z firmą SBM na zamontowanie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na linii Toruń – Bydgoszcz.

Wartość inwestycji to 30,2 mln zł netto – poinformował PAP Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PLK.

Spis treści:

  1. Jaka firma zawarła umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe na zamontowanie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na linii Toruń – Bydgoszcz?
  2. Jakie zmiany zostaną wprowadzone na szlaku Cierpice – Solec Kujawski – Bydgoszcz Łęgnowo w ramach tej inwestycji?
  3. Z jakich środków zostanie sfinansowana inwestycja?
PKP Polskie Linie Kolejowe zawarły umowę z firmą SBM na zamontowanie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na linii Toruń - Bydgoszcz.
Bydgoszcz Główna

Zmiany na trasie

Pomiędzy stacjami Toruń Główny i Cierpice wymieniona zostanie blokada liniowa, czyli urządzenia umożliwiające zwiększenie przepustowości na linii oraz zapewniające bezpieczeństwo pociągom znajdującym się na tym samym szlaku.

W Cierpicach dwa dodatkowe rozjazdy umożliwią lepsze zarządzanie ruchem pociągów oraz płynną zmianę toru do jazdy. Zamontowany zostanie także system elektrycznego ogrzewania 13 rozjazdów, co zapewni sprawne działanie urządzeń zimą. Taki sam system powstanie na stacji Solec Kujawski i obejmie 11 rozjazdów.

Na szlaku Cierpice – Solec Kujawski – Bydgoszcz Łęgnowo na trzech przejazdach kolejowo-drogowych zamontowane zostaną nowe urządzenia, które przy pomocy czujników będą wykrywać automatycznie zbliżający się pociąg, a następnie włączać sygnalizację i zamykać rogatki.

Przejazdy dodatkowo zostaną wyposażone w tzw. TOP-y, czyli tracze ostrzegawcze przejazdowe. W przypadku nieprawidłowości, jak np. wyłamanie szlabanów na przejeździe, na semaforze dla maszynisty wyświetli się odpowiednia informacja. Prowadzący pociąg będzie miał więcej czasu na reakcję i zatrzymanie pociągu w bezpiecznej odległości. Na przejazdach zainstalowane zostaną też kamery, które pozwolą na rejestrowanie ruchu samochodów i bieżące monitorowanie sytuacji.

Inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu półtora roku, a sfinansowana zostanie ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności. (PAP)

Komentarze