Więcej pociągów między Niemcami a Polską. DB i PKP Intercity rozszerzają ofertę
Od grudnia 2025 roku podróżowanie koleją między Polską a Niemcami stanie się jeszcze łatwiejsze. Deutsche Bahn (DB) oraz PKP Intercity ogłosiły znaczącą rozbudowę oferty połączeń dalekobieżnych – liczba bezpośrednich kursów wzrośnie o ponad 50%.
Obecnie pomiędzy oboma krajami kursuje 11 par pociągów dziennie. Po zmianie rozkładu jazdy będzie ich aż 17. Kluczową nowością jest wprowadzenie regularnego, dwugodzinnego rytmu połączeń na trasie Berlin–Warszawa. Dzięki temu stolice Polski i Niemiec zyskają bardziej przewidywalny i komfortowy system komunikacji kolejowej.
Rozkład jazdy:
- Kiedy wejdą w życie nowe połączenia kolejowe między Polską a Niemcami uruchamiane przez DB i PKP Intercity?
- Jakie miasta w Polsce i Niemczech zyskają bezpośrednie połączenie dzięki nowej trasie Lipsk–Wrocław–Kraków–Przemyśl?
- Jak zmieni się częstotliwość kursów na trasie Berlin–Warszawa po grudniowej korekcie rozkładu jazdy?
Więcej połączeń, krótsze czasy podróży
Michael Peterson, członek zarządu DB odpowiedzialny za pasażerski transport dalekobieżny, podkreśla:
– Międzynarodowy transport kolejowy przeżywa boom. Chcemy znacząco rozwijać ofertę między Niemcami a Polską. Nowe połączenia w kierunku południowej Polski i do miast przy granicy z Ukrainą mają ogromne znaczenie gospodarcze i polityczne.
Nowa trasa z Lipska do Przemyśla
Całkowitą nowością będzie bezpośrednie połączenie Lipsk–Wrocław–Kraków z dwoma parami pociągów dziennie. Jeden z nich będzie kursował aż do Przemyśla, miasta położonego przy granicy polsko-ukraińskiej. Dzięki tej zmianie mieszkańcy południowej Polski otrzymają szybkie i wygodne połączenie z centralnymi Niemcami.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Korzyści odczują także pasażerowie z Monachium, Norymbergi czy Frankfurtu nad Menem – przesiadka w Lipsku pozwoli skrócić podróż do Wrocławia o około dwie godziny. Na nowej trasie zyskają również mieszkańcy Saksonii, m.in. Chemnitz i Drezna, które zostaną lepiej skomunikowane z Polską.
Więcej nocnych połączeń
Rozwój obejmuje także segment nocny. Zaplanowano nowy EuroCity nocny z Berlina do Przemyśla przez Wrocław i Kraków oraz kurs z Berlina do Chełma przez Łódź i Warszawę. Dodatkowo nocny pociąg „Chopin” relacji Monachium–Warszawa zostanie wzmocniony dodatkowymi wagonami, które umożliwią bezpośrednią podróż między Monachium, Krakowem i Przemyślem.
Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity, zaznacza:
– Kolej coraz mocniej łączy europejskie miasta. Cieszymy się, że jako największy przewoźnik dalekobieżny w Polsce możemy rozwijać ofertę, która cieszy się tak dużym zainteresowaniem. Spodziewamy się, że nowe połączenia będą równie popularne jak obecne relacje do i z Berlina.
Od grudnia jeszcze szybciej i wygodniej
Nowy rozkład jazdy zacznie obowiązywać od 14 grudnia 2025 roku. Podróż z Lipska do Wrocławia zajmie jedynie 3,5 godziny, a z Berlina do Warszawy – około 5 godzin. Wszystkie kursy będą obsługiwane klimatyzowanymi, komfortowymi składami EuroCity DB i PKP Intercity, zapewniającymi podróż bez przesiadek, w duchu ekologicznej mobilności.
Rozwój oferty to odpowiedź na rosnące zainteresowanie podróżami kolejowymi, które stają się coraz popularniejszą i bardziej przyjazną środowisku alternatywą wobec transportu drogowego i lotniczego.
Komentarze