Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wąskotorowa lokomotywa potrzebuje naprawy; Gmina Krośnice nie znalazła wykonawcy

inforail
20.07.2023 14:45
0 Komentarzy

Gmina Krośnice ogłosiła przetarg na wykonanie naprawy rewizyjnej na poziomie P4 wąskotorowej lokomotywy spalinowej typu WLS 180 nr 7220 w oparciu o Dokumentację Systemu Utrzymania.

Został on jednak unieważniony.

Zakres prac

Przetargu nie udało się rozstrzygnąć, ponieważ w postępowaniu nie złożono żadnej oferty.

Prace miały obejmować wykonanie czynności rewizyjnych opisanych w Dokumentacji Systemu Utrzymania, w tym w szczególności, należało:
a) naprawić uszkodzone i wgniecione czołownice pod zderzakami, likwidacja luzów i naprawa prowadnic haka cięgłowego z obu stron lokomotywy;
b) wykonać rewizję hamulca ręcznego – zweryfikować i usunąć występujące luzy;
c) wykonać diagnozę przyczyn zrywania śrub wału napędowego. Po zdiagnozowaniu przyczyn wykonać odpowiednią naprawę i usunąć przyczynę zrywania śrub wału napędowego. Zamontować nowe komplety śrub;
d) zakupić i wymienić na nowe obręcze zestawów kołowych (wraz z wykonaniem badań defektoskopowych potwierdzonych stosownym protokołem);
e) wymienić na nowe tuleje wiązarowe;
f) Zdiagnozować przyczyny pojawiającego się szarpania, głównie podczas jazdy luzem. Po zdiagnozowaniu wykonać naprawę i usunąć przyczynę;
g) wymienić, na wszystkich wiązach, smarowniki nasprężynowe;
h) Wykonać remont silnika zgodnie z DSU na poziomie P4;
i) wymienić klocki hamulcowe;
j) usunąć przyczynę zgrzytów i trzasków podczas zmian kierunku – naprawa/modernizacja przełącznika kierunku jazdy przód-tył;
k) wymienić przycisk w kabinie służący do rozruchu lokomotywy;
l) zmodernizować/poprawić zamocowanie pulpitu sterowniczego w kabinie;
m) zamontować dodatkowe krzesło składane po stronie maszynisty;
n) wykonać okablowanie i podłączenie do tylnego górnego reflektora, uruchomić tylny górny reflektor;
o) wykonać dodatkowe przewody powietrzne z drugiej strony kabiny celem umożliwienia przełożenia trąbki sygnałowej;
p) wymienić termostaty i obudowy termostatów w obiegu chłodzącym;
q) umyć i odkamienić chłodnicę oraz wymienić płyn chłodniczy;
r) Zmodernizować wycieraczki (wydłużyć ramiona wycieraczek) tak aby usprawnić ich działanie i zapewnić usuwanie wody ze środkowej i dolnej części szyb;
s) umyć i uzupełnić ubytki farby z zachowaniem obecnych barw i napisów.
Po wykonaniu naprawy zestawów kołowych należało wykonać badania defektoskopowe jedną z metod wskazanych w DSU oraz sporządzić i dostarczyć Zamawiającemu protokół z badań (protokół należy załączyć do dokumentacji powykonawczej).
Trzeba byłoby także dostarczyć zamawiającemu świadectwo odbioru obręczy wraz z deklaracja zgodności nowych obręczy (należy załączyć do dokumentacji powykonawczej) oraz sporządzić dokumentację z naprawy P4 wraz z wymaganymi kartami pomiarowymi zgodnie z DSU (protokół + karty pomiarowe) – należy załączyć do dokumentacji powykonawczej.
Po wykonanej naprawie należało wykonać jazdę próbną, po przewiezieniu lokomotywy na terenie KKW. Jazda próbna musi być wykonana przy udziale przedstawicieli Zamawiającego i Operatora KKW. Z jazdy próbnej należało sporządzić protokół wg wzoru z DSU.
W ramach usługi należało uwzględnić koszty i zorganizowanie załadunku i transport lokomotywy z Krośnickiej Kolejki Wąskotorowej do zakładu naprawczego oraz z zakładu naprawczego na KKW.
Rewizja na poziomie P4 powinna być przeprowadzona w oparciu o Dokumentację Systemu Utrzymania Wąskotorowej Lokomotywy Spalinowej typu WLS 180 zatwierdzonej przez Urząd Transportu Kolejowego
Okres gwarancji na jakość wykonanych prac to minimum 18 miesięcy od dnia podpisania bezusterkowego protokołu odbioru.

Komentarze