Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa Wschodnia podmiejska gotowa

inforail
13.06.2011 22:47
0 Komentarzy
9 czerwca pasażerom oddany został do użytku podmiejski dworzec Warszawa Wschodnia. Cały obiekt oraz przylegający do niego plac zostały gruntownie zmodernizowane, zyskując nową formę. Prace budowlane trwają natomiast nadal w części dalekobieżnej dworca. Zgodnie z planem mają zostać ukończone w pierwszej połowie 2012 roku.
Warszawa Wschodnia podmiejska po modernizacji (foto: PKP SA)
Po modernizacji dworzec podmiejski nie stracił swojej dotychczasowej formy architektonicznej. Wymienione bądź gruntownie odrestaurowane zostały jednakże niemal wszystkie jego elementy. Prace, które rozpoczęły się latem ubiegłego roku, obejmowały m.in. wymianę stolarki okiennej, posadzek, oświetlenia, remont dachu i nową aranżację wnętrza. Cała konstrukcja została wzmocniona, wymieniono też wszelkiego rodzaju instalacje. W zmodernizowanym budynku dworcowym pasażerowie mają do dyspozycji trzy nowe kasy biletowe i punkt informacyjny –prowadzone przez Koleje Mazowieckie. Można w nich jednak kupić bilety na połączenia realizowane przez wszystkich przewoźników kolejowych.  Nie zabrakło także wiadomości o rozkładzie jazdy, poczekalni i toalet. Budynek jest też przyjazny osobom niepełnosprawnym, niewidomym i poruszających się na wózkach inwalidzkich. Specjalnie dla ich potrzeb przygotowano mapy dotykowe, toalety czy kasy biletowe. Obiekt jest monitorowany, zarówno w środku jak i na zewnątrz. Przygotowana została również informacja wizualna o rozkładzie jazdy, jednak zostanie ona uruchomiona w ramach jednego systemu, gdy zakończona zostanie przebudowa części dalekobieżnej dworca. Cały obiekt jest klimatyzowany.
Warszawa Wschodnia podmiejska po modernizacji (foto: PKP SA)
Do końca czerwca na dworcu zamontowane zostaną bankomaty, automaty z napojami i kanapkami, a działalność rozpocznie salonik prasowy. Jak informuje PAP na razie nie jest także czynny tunel prowadzący na perony bezpośrednio z hali dworca. Żeby dojść do pociągów, trzeba wyjść z budynku i skorzystać z innego przejścia podziemnego. Członek zarządu PKP SA, dyrektor rewitalizacji dworców kolejowych Jacek Prześluga tłumaczył PAP, że 'ponieważ do Euro nie zostaną wyremontowane perony dworca, nie ma sensu remontować przejścia teraz, by za rok je rozwalać przy okazji dalszej części remontu’.
Warszawa Wschodnia podmiejska po modernizacji (foto: PKP SA)
W najlepsze trwa natomiast gruntowny remont części dalekobieżnej dworca Warszawa Wschodnia. Na chwilę obecną zakończone zostały już prace murowe i żelbetowe. Dobiegają też końca prace nad zadaszeniem całego obiektu. Rozpoczęto montowanie elewacji, zabezpieczeń ppoż., posadzek, ścian i sufitów. Instalowane są łącza sanitarne i elektryczne, windy i wentylacja na dachu –informuje w komunikacie PKP S.A.  Inżynier kontraktu Wojciech Szpotowicz ze Strabagu poinformował PAP, że jego firma chce zimą prowadzić już prace wykończeniowe wewnątrz budynku, aby przed EURO 2012 oddać dworzec do użytku. Po zakończeniu wszystkich prac powiększy się ogólnodostępna powierzchnia dworca poprzez wydzielenie zespołu centrum obsługi klienta z kasami przechowalni bagażu. We wschodnim skrzydle zlokalizowane będą obiekty gastronomiczne. Skrzydło zachodnie zawierać będzie natomiast pomieszczenia przeznaczone na funkcje usługowe. Na poziomie antresoli, zaprojektowane zostało centrum obsługi klienta VIP i powierzchnie przeznaczone na cele biurowe. Obiekt będzie w pełni dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych, z elementami ułatwiającymi orientację i poruszanie osobom niewidomym. Wykonawcą remontu dworca Warszawa Wschodnia jest firma STRABAG. Koszt prac to 31 mln zł netto. Pieniądze pochodzą z budżetu państwa oraz środków własnych PKP SA.

Komentarze