Warszawa Wschodnia podmiejska gotowa
inforail
13.06.2011 22:47
0 Komentarzy
Warszawa Wschodnia podmiejska gotowa
9 czerwca pasażerom oddany został do użytku podmiejski dworzec Warszawa Wschodnia. Cały obiekt oraz przylegający do niego plac zostały gruntownie zmodernizowane, zyskując nową formę. Prace budowlane trwają natomiast nadal w części dalekobieżnej dworca. Zgodnie z planem mają zostać ukończone w pierwszej połowie 2012 roku.
Po modernizacji dworzec podmiejski nie stracił swojej dotychczasowej formy architektonicznej. Wymienione bądź gruntownie odrestaurowane zostały jednakże niemal wszystkie jego elementy. Prace, które rozpoczęły się latem ubiegłego roku, obejmowały m.in. wymianę stolarki okiennej, posadzek, oświetlenia, remont dachu i nową aranżację wnętrza. Cała konstrukcja została wzmocniona, wymieniono też wszelkiego rodzaju instalacje. W zmodernizowanym budynku dworcowym pasażerowie mają do dyspozycji trzy nowe kasy biletowe i punkt informacyjny –prowadzone przez Koleje Mazowieckie. Można w nich jednak kupić bilety na połączenia realizowane przez wszystkich przewoźników kolejowych. Nie zabrakło także wiadomości o rozkładzie jazdy, poczekalni i toalet. Budynek jest też przyjazny osobom niepełnosprawnym, niewidomym i poruszających się na wózkach inwalidzkich. Specjalnie dla ich potrzeb przygotowano mapy dotykowe, toalety czy kasy biletowe. Obiekt jest monitorowany, zarówno w środku jak i na zewnątrz. Przygotowana została również informacja wizualna o rozkładzie jazdy, jednak zostanie ona uruchomiona w ramach jednego systemu, gdy zakończona zostanie przebudowa części dalekobieżnej dworca. Cały obiekt jest klimatyzowany.
Do końca czerwca na dworcu zamontowane zostaną bankomaty, automaty z napojami i kanapkami, a działalność rozpocznie salonik prasowy. Jak informuje PAP na razie nie jest także czynny tunel prowadzący na perony bezpośrednio z hali dworca. Żeby dojść do pociągów, trzeba wyjść z budynku i skorzystać z innego przejścia podziemnego. Członek zarządu PKP SA, dyrektor rewitalizacji dworców kolejowych Jacek Prześluga tłumaczył PAP, że 'ponieważ do Euro nie zostaną wyremontowane perony dworca, nie ma sensu remontować przejścia teraz, by za rok je rozwalać przy okazji dalszej części remontu’.
W najlepsze trwa natomiast gruntowny remont części dalekobieżnej dworca Warszawa Wschodnia. Na chwilę obecną zakończone zostały już prace murowe i żelbetowe. Dobiegają też końca prace nad zadaszeniem całego obiektu. Rozpoczęto montowanie elewacji, zabezpieczeń ppoż., posadzek, ścian i sufitów. Instalowane są łącza sanitarne i elektryczne, windy i wentylacja na dachu –informuje w komunikacie PKP S.A. Inżynier kontraktu Wojciech Szpotowicz ze Strabagu poinformował PAP, że jego firma chce zimą prowadzić już prace wykończeniowe wewnątrz budynku, aby przed EURO 2012 oddać dworzec do użytku. Po zakończeniu wszystkich prac powiększy się ogólnodostępna powierzchnia dworca poprzez wydzielenie zespołu centrum obsługi klienta z kasami przechowalni bagażu. We wschodnim skrzydle zlokalizowane będą obiekty gastronomiczne. Skrzydło zachodnie zawierać będzie natomiast pomieszczenia przeznaczone na funkcje usługowe. Na poziomie antresoli, zaprojektowane zostało centrum obsługi klienta VIP i powierzchnie przeznaczone na cele biurowe. Obiekt będzie w pełni dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych, z elementami ułatwiającymi orientację i poruszanie osobom niewidomym. Wykonawcą remontu dworca Warszawa Wschodnia jest firma STRABAG. Koszt prac to 31 mln zł netto. Pieniądze pochodzą z budżetu państwa oraz środków własnych PKP SA.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
POLREGIO wysyła SA134-029 na naprawę
25.03.2025
Miliard złotych na tabor w województwie opolskim
Kontraktyza darmo
19.02.2025
Więcej z Działu Pasażer
W lutym więcej pasażerów na kolei
31.03.2025
Zmiany w systemie rezerwacji miejsc siedzących w pociągach ŁKA Sprinter
Pasażerza darmo
24.03.2025
Koleje Śląskie gotowe na sezon rowerowy
19.03.2025
Ruszają dwie pary pociągów Polregio z Rzeszowa do Ustrzyk Dolnych
Pasażerza darmo
08.03.2025
Bilet Zachodniopomorski. Znamy cennik
Pasażerza darmo
04.03.2025
Marcowa korekta rozkładu jazdy POLREGIO
Pasażerza darmo
28.02.2025
Na Słowacji też korekta rozkładu jazdy. Co się zmienia?
Pasażerza darmo
28.02.2025
Czy jest szansa na powrót ED250 do Jeleniej Góry? Mamy stanowisko MI
Pasażerza darmo
25.02.2025
Więcej składów na kujawsko-pomorskich torach
Pasażerza darmo
24.02.2025
Program lojalnościowy w PKP Intercity? Prace ruszyły od nowa
Pasażerza darmo
22.02.2025
Od soboty, 22 lutego, nowe połączenie kolejowe w Bieszczady
Pasażerza darmo
21.02.2025
Wybierz podróż „Koleją do Natury”
Pasażerza darmo
18.02.2025
Od marca wracają pociągi z Kielc do Sandomierza. Jak pojadą?
Pasażerza darmo
17.02.2025
Więcej z Działu Prawo
Wpadli podczas dewastacji pociągu. Grozi im do 5 lat pozbawienia wolności
Prawoza darmo
24.02.2025
PKP PLK kontynuują mediacje z wykonawcami
06.02.2025
19-letni maszynista? To możliwe!
Prawoza darmo
09.01.2025
Newag pozywa poseł Paulinę Matysiak!
09.12.2024
PKP PLK oszacowały straty po powodzi
25.09.2024
Będą zwolnienia w spółce PKP CARGOTABOR
07.08.2024
Więcej z Działu Przewoźnicy
Zmiana czasu na letni dotyczy 12 pociągów PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
28.03.2025
Pociągi i wagony na życzenie. Od PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
22.03.2025
5-milionowy pociąg Kolei Mazowieckich
12.03.2025
Więcej z Działu Producenci
Jest porozumienie w sprawie zakupu Talgo. Wcale nie przez PFR
Producenciza darmo
15.02.2025
Nowa lokomotywa hybrydowa dla PKP Intercity. Homologacja ruszy latem
Producenciza darmo
07.02.2025
9 nowych wagonów dla UZ po testach
10.12.2024
Rok 2024 w polskiej fabryce Stadlera
09.12.2024
Stadler Polska: Jesteśmy polską firmą
06.12.2024
Więcej spalinowych Flirtów w Texasie
26.11.2024
Więcej z Działu Infrastruktura
Nowy przystanek na kolejowej mapie Polski. Brodnica Południowa
Infrastrukturaza darmo
07.04.2025
Kolejowe radary na przejazdach
20.03.2025
PKP PLK kontrolują hałas
11.03.2025
Zabytkowy rozkład jazdy na przystanku Warszawa Włochy
Infrastrukturaza darmo
05.03.2025
Nowy przystanek kolejowy w województwie kujawsko-pomorskim
Infrastrukturaza darmo
04.03.2025
Ruszają roboty zabezpieczająco-naprawcze na gdyńskim węźle Karwiny
Infrastrukturaza darmo
28.02.2025
Komentarze