Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa: Rozpoczął się (kolejny) remont Dworca Centralnego

inforail
27.08.2013 15:25
0 Komentarzy

Wymianą 38-letnich schodów ruchomych na stołecznym dworcu Centralnym rozpoczyna się remont dworca, zaplanowany na ten i przyszły rok. Kolejarze deklarują, że postarają się zminimalizować utrudnienia dla podróżnych, jednak nie da się ich całkowicie uniknąć. Dyrektor ds. nieruchomości w PKP SA Jarosław Bator poinformował, że do końca listopada zostanie wymienionych dziesięć najbardziej wysłużonych ciągów schodów ruchomych prowadzących na perony i do hali głównej. Koszt tej części inwestycji to 6,5 mln zł brutto.
’Te schody nadają się do muzeum techniki. Nie da się zamówić do nich części zamiennych i ich konserwacja jest bardzo droga’ – wyjaśnił Bator. Liczy on, że części ze zdemontowanych schodów przydadzą się do naprawy tych ciągów, które na razie nie będą jeszcze wymienione. Przetarg na demontaż i wymianę pozostałych 26 schodów zaplanowany jest na przyszły rok. Prace miałyby zostać wykonane w 2015 r.
Jak wyjaśnił Bator, poza wymianą schodów kolejarze planują także uszczelnienie konstrukcji dworca i docieplenie hali głównej. Prace nad uszczelnieniem konstrukcji już się zaczęły, na przyszły rok kolejarze planują kolejny etap, związany rozkuciem alei Jana Pawła II. Dyrektor poinformował, że na rozkucie jezdni w tym roku nie chciał się zgodzić stołeczny ratusz. 'Brak zgody ratusza był spowodowany tym, że ze względu na remonty i budowę metra i tak jest zamkniętych sporo ulic. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku tę zgodę uzyskamy’ – dodał. Koszt uszczelnienia konstrukcji to 9,5 mln zł.
Ocieplenie hali głównej będzie kosztowało 11 mln zł. 'Planujemy uszczelnienie hali, wymianę szklanej elewacji i montaż ogrzewania. Teraz takiego ogrzewania tam nie ma’ – wyjaśnił Bator.
Podczas remontu dworzec cały czas będzie działał. Dyrektor wskazał, że na dworcu pojawią się informacje dla pasażerów wskazujące, jak najszybciej i najwygodniej dotrzeć na peron. Pasażerowie muszą się więc przygotować na utrudnienia.
Od poprzedniego remontu dworca, który przeprowadzono przez Euro 2012, minął rok. Na remont i czyszczenie Centralnego wydano wówczas ok. 60 mln zł.
Warszawski Dworzec Centralny skończy w grudniu 38 lat. Budowę kończono w 1975 r. w pośpiechu, by otworzyć go przed planowaną wizytą ówczesnego sekretarza KPZR Leonida Breżniewa. Z tego powodu zrezygnowano z wykonania niektórych elementów, choć były one w projekcie. Przykładowo nie powstały planowane ciągi komunikacyjne.

Komentarze