Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa: Ponad dwa miesiące bez średnicy, zmiany w kursowaniu SKM

inforail
19.06.2013 13:50
0 Komentarzy

W związku z pracami prowadzonymi przez Polskie Linie Kolejowe, w dniach 29.06 –01.09 br., zamknięta zostanie podmiejska linia średnicowa na odcinku od Warszawy Zachodniej do Warszawy Wschodniej. Spowoduje to duże zmiany w kursowaniu pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej oraz Kolei Mazowieckich.
Organizacja ruchu kolejowego
W czasie zamknięcia dopuszczony zostanie jedynie ruch wahadłowy na odcinku Warszawa Zachodnia –Warszawa Śródmieście.
W czasie wyłączenia pociągi będą kursowały zasadniczo po torach dalekobieżnych. Większość pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich będzie dojeżdżała jedynie do Dworca Zachodniego i Dworca Wschodniego. Przez Dworzec Centralny będą kursować jedynie wybrane pociągi KM (w tym pociągi linii lotniskowej KML) oraz pociągi SKM linii S3.
Zmiany w kursowaniu pociągów SKM
Linia S1 zostanie podzielona na trzy linie:
S1 –kursującą na odcinku Warszawa Śródmieście –Warszawa Ursus,
S10 –kursującą na odcinku Warszawa Wschodnia –Otwock i
S11 –kursującą uzupełniająco na odcinku Warszawa Zachodnia –Pruszków.
Linia S2 zostanie podzielona na dwie linie:
S2 –kursującą między Lotniskiem Chopina a Dworcem Śródmieście (w tym 2 kursy skrócone tylko do odcinka Warszawa Śródmieście Warszawa Zachodnia) i
S20 –kursującą na odcinku Warszawa Wschodnia –Sulejówek Miłosna (W czasie dwóch pierwszych weekendów lipca –6-7.07 i 13-14.07 –w związku z dodatkowymi pracami torowymi na odcinku Warszawa Rembertów –Sulejówek Miłosna, w czasie których zamknięty zostanie jeden tor, pociągi linii S20 będą kursować wyłącznie na odcinku Warszawa Wschodnia –Warszawa Rembertów. Pozostały odcinek będzie obsługiwany przez pociągi Kolei Mazowieckich).
Linie S1 i S2 będą stanowiły połączenia wahadłowe między Dworcem Zachodnim a Dworcem Śródmieście. Każda z tych linii będzie kursowała osobnym torem (S1 po torze południowym, S2 po torze północnym) co ok. 30-40 minut.
Zastępcza komunikacja tramwajowa
Pasażerowie pociągów będą mogli korzystać z regularnych linii tramwajowych, których trasy pokrywają się z linią średnicową, czyli: 7, 8, 9, 22 i 24.
Żeby maksymalnie wzmocnić komunikację tramwajową między Dworcem Wschodnim a pl. Zawiszy, uruchomione zostaną także dwie nowe linie tramwajowe: 45 i 77.
Linia 77 będzie kursowała na trasie: BANACHA –Grójecka –Al. Jerozolimskie –al. Zieleniecka –Kijowska –DWORZEC WSCHODNI. Tramwaje będą podjeżdżały na przystanki co 10 minut w godz. szczytu, co 15 minut poza szczytem i w soboty a co 20 minut w dni świąteczne.
Linia 45 będzie dodatkowo wzmacniała komunikację w ciągu al. Jerozolimskich, ale tylko w dni powszednie w godzinach szczytu. Będzie kursowała z częstotliwością co 10 minut na trasie: WIATRACZNA –Al. Jerozolimskie –Grójecka –PL. NARUTOWICZA.
Zawieszone za to zostanie kursowanie linii 25.
Zastępcza komunikacja autobusowa
Pasażerowie, podobnie jak w przypadku tramwajów, będą mieli do dyspozycji liczne regularne linie autobusowe, które kursują wzdłuż linii średnicowej: 117, 127, 128, 158, 175, 517 i 521.
Uruchomiona zostanie nowa linia 313, która umożliwi pasażerom, w dni powszednie w godzinach szczytu, dojazd do centrum Warszawy z Dworca Wschodniego. Autobusy tej linii będą odjeżdżały z pętli od strony ul. Lubelskiej. Linia będzie kursowała z częstotliwością co 10 minut na trasie: DW. WSCHODNI (Lubelska) –Skaryszewska –Targowa –Kłopotowskiego –Jagiellońska –al. Solidarności –Marszałkowska –Al. Jerozolimskie –Emilii Plater –DW. CENTRALNY (powrót: DW. CENTRALNY –Emilii Plater –Pl. Grzybowski –Królewska –Marszałkowska –al. Solidarności –Jagiellońska –Marcinkowskiego –Targowa –Lubelska –DW. WSCHODNI (Lubelska).
Zmieniona zostanie także trasa linii zastępczej ZS1. Jej nowa trasa będzie prowadziła ulicami: PKP PRUSZKÓW –Sienkiewicza –Powstańców –al. Wojska Polskiego –Bohaterów Warszawy –Warszawska –Keniga –Wojciechowskiego –Traktorzystów –URSUS-RATUSZ. Dzięki temu pasażerowie z Pruszkowa i Piastowa będą mogli dojechać do pociągu SKM linii S1.
Szczegółowe informacje zostaną opublikowane na stronie internetowej ZTM do końca bieżącego tygodnia.
Honorowanie biletów
– Utrzymane zostają wszystkie zasady związane z honorowaniem biletów obowiązujące w czasie budowy przystanku Warszawa Ursus Niedźwiadek na linii Warszawa –Skierniewice.
– Bilety ZTM i KM honorowane będą w pociągach PKP IC oraz Przewozów Regionalnych na odcinku Warszawa Zachodnia –Warszawa Wschodnia. (Szczegółowe zasady honorowania biletów w tym przypadku są jeszcze w trakcie ustalania).
– Bilety ZTM będą honorowane w pociągach KM kursujących między stacjami Warszawa Zachodnia –Warszawa Wschodnia p. Warszawę Centralną.
– Bilety KM będą honorowane w wahadłowych pociągach SKM pomiędzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Śródmieście, a także w środkach komunikacji miejskiej, których trasy pokrywają się przebiegiem z odcinkiem linii średnicowej Warszawa Wschodnia –Warszawa Zachodnia.
– W dniach 6-7.07 oraz 13-14.07, w związku z dodatkowymi pracami torowymi na odcinku Warszawa Rembertów –Warszawa Sulejówek Miłosna, bilety ZTM będą honorowane, na odcinku Warszawa –Sulejówek Miłosna, w pociągach KM obsługujących linię siedlecką.

Komentarze