Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa: Nowe schody na Dworcu Centralnym

inforail
05.07.2013 12:14
0 Komentarzy

PKP mają dobre wieści dla pasażerów. Do końca 2013 roku pojawią się nowe schody ruchome na Dworcu Centralnym w Warszawie. Rozstrzygnięto właśnie przetarg na dostawę 10 takich urządzeń. Schody zamontuje Schindler Polska.
Prace związane z modernizacją dworca rozpoczęły się jeszcze w ubiegłym roku na kilka miesięcy przed Euro 2012. Początkowo zakładano, że uda się dokonać wymiany chociaż części schodów ruchomych. Niestety wówczas plan nie został zrealizowany i dopiero teraz rozstrzygnięto przetarg, w którym wybrano ofertę firmy Schindler Polska.
Zgodnie z umową do końca roku zostanie wymienionych 10 ciągów schodów prowadzących z hali głównej do galerii środkowej oraz z galerii środkowej na perony. Przez najbliższe 3 lata szwajcarski koncern będzie też odpowiedzialny za konserwację i bieżące utrzymanie urządzeń.
Na Dworcu Centralnym zostaną zamontowane urządzenia typu Schindler S9320 –schody przystosowane do dużych obciążeń i o dużych możliwościach przepustowych. Wysoką wydajność uzyskano dzięki szerokości stopni 1000mm oraz prędkości 0,6 m/s. Będą to pierwsze tak szybkie schody Schindlera zamontowane w Polsce. Mogą one pracować nieprzerwanie przez 24 godziny przez 365 dni w roku. Inteligentny system sterowania będzie wstrzymywał ruch schodów w momencie, gdy nie Będzie na nich pasażerów i delikatnie wprawiał je w ruch, gdy ktoś się na nich pojawi. Takie rozwiązanie to spora oszczędność energii.
Wymiana schodów to przedsięwzięcie na niespotykaną dotąd w Polsce skalę. Prace będą realizowane w trudnych warunkach, bowiem na czas wymiany schodów perony pozostaną dostępne dla pasażerów. Roboty będą więc prowadzone tak, aby w żaden sposób nie zakłócić prawidłowego funkcjonowania dworca.
Wymienione zostaną wszystkie elementy konstrukcyjne, także kratownice. Zazwyczaj dokonuje się wymiany mechanizmów, operacje takie są mniej skomplikowane. W tym jednak przypadku modernizacja będzie kompleksowa. Co więcej, schody zostaną zamontowane w miejscu starych urządzeń. Konieczne jest więc dostosowanie się do istniejących miejsc posadowień , gdyż ingerencja w substancję dworca (przebudowa) nie jest możliwa. Jest to jednocześnie spore przedsięwzięcie logistyczne, ponieważ dostawy mogą odbywać się jedynie nocą i tylko przy pomocy transportu kolejowego.

Komentarze