Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa: Do Radomia krócej o godzinę. Za 4 lata

inforail
28.10.2011 21:50
0 Komentarzy

Podróż z Warszawy do Radomia ma się skrócić o godzinę. Na przełomie 2014 i 2015 roku PKP Polskie Linie Kolejowe planują skończyć modernizację trasy.
Efekty inwestycji:
– ruch pociągów na około 89% długości trasy ma odbywać się prędkością 160km/h
– budowa drugiego toru na odcinku Warka –Radom (obecnie istnieje tylko jeden). Zapewni to możliwość wprowadzenia lepszego rozkładu jazdy (większa częstotliwość pociągów, większa przepustowość)
– skrócenie czasu przejazdu między Radomiem a Warszawą o około 60 minut
17 października Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. umowę na dofinansowanie prac przygotowawczych dla modernizacji linii kolejowej nr 8 na odcinku Warszawa Okęcie – Radom.
Wartość całkowita projektu to 30 759 467,31 zł, a wartość dofinansowania projektu z UE (Fundusz Spójności) wynosi 25 007 697 zł.
Linia nr 8 między Warszawą a Radomiem jest podzielona na dwa odcinki inwestycyjne: w obrębie Lokalnego Centrum Sterowania(LCS) –Warszawa Okęcie i LCS Radom. Obecnie w ramach prac przygotowawczych realizowane są umowy na opracowanie dokumentacji projektowych i materiałów przetargowych potrzebnych do wyboru wykonawców robót dla LCS Warszawa Okęcie i LCS Radom. Wykonawcy zgodnie z harmonogramem opracowali koncepcje programowo –przestrzenne, które zaakceptowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Odebrano również opracowania dokumentacji geotechnicznej i geologiczno –inżynierskiej dla LCS Warszawa Okęcie i LCS Radom. W trakcie opracowania są dokumenty niezbędne do uzyskania decyzji lokalizacyjnych dla terenów poza obszarem kolejowym przewidzianym dla inwestycji.
Prace przygotowawcze obejmują opracowanie: koncepcji programowo-przestrzennej;dokumentacji geotechnicznej i geologiczno-inżynierskiej, dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej, projektów budowlanych wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych pozwoleń, raportów o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz przygotowanie materiałów przetargowych i załączników do wniosku o dofinansowanie.
Gdy prace przygotowawcze dobiegną końca, powstaną dokumenty potrzebne do wyboru wykonawców i rozpoczęcia robót modernizacyjnych na trasie z Warszawy do Radomia.
Realizacja prac budowlanych, według planu opracowanego przez biuro projektów powinna zakończyć się na przełomie 2014 i 2015 roku. Zakładamy, że w obecnej perspektywie finansowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zostanie zrealizowany cały zakres rzeczowy projektu.

Komentarze