Warszawa: Co dalej z Dworcem Gdańskim?
PKP S.A. poszukuje prywatnego inwestora do realizacji wspólnego przedsięwzięcia. W ramach planowanej inwestycji spółka chce zagospodarować teren w okolicach dworca Warszawa Gdańska, na którym ma powstać ma nowoczesne centrum przesiadkowe, a sam dworzec zmieni swój dotychczasowy wygląd.
PKP S.A. ma do dyspozycji aż 4,7 ha w rejonie Warszawy Gdańskiej. Szczegółowe zagospodarowanie terenu pod inwestycję będzie zależne od wybranego projektu inwestorskiego. Wykonawca –w zależności od pomysłu –będzie mógł zdecydować o przebudowie dotychczasowego dworca, ale także o jego wyburzeniu i postawieniu w jego miejsce zupełnie nowego obiektu dla pasażerów.
– Pasażerowie otrzymają nowoczesną przestrzeń dopasowaną do ich potrzeb. Nowy dworzec będzie obiektem odpowiadającym współczesnym, najwyższym standardom budowli użyteczności publicznej –mówi Jarosław Bator, dyrektor zarządzający do spraw nieruchomości w PKP S.A.
Odnowiony dworzec to nie jedyne zmiany jakie PKP S.A. planuje w tym rejonie. W ramach inwestycji utworzony ma zostać również najwyższej jakości węzeł przesiadkowy, integrujący różne rodzaje transportu. Jeszcze w 2011 r. spółka PKP PLK oddała do użytku pod stacją Warszawa Gdańska przejście podziemne, które połączyło transport kolejowy ze wszystkimi środkami komunikacji miejskiej –metrem, tramwajami i autobusami.
Docelowo, na terenach położonych obok dworca powstać mają również obiekty o charakterze komercyjnym. Zadaniem przyszłego inwestora będzie więc także zagospodarowanie terenu pod kątem powierzchni spełniających funkcje biurowe, usługowe czy hotelowe.
Zainteresowane podmioty mają czas na złożenie odpowiedniej dokumentacji wraz z koncepcją architektoniczną do 23 sierpnia 2013 r. Po wstępnej selekcji PKP S.A. wybierze kilku oferentów, z którymi przystąpi do negocjacji.
Inwestycja w rejonie dworca Warszawa Gdańska będzie kolejnym (po Poznaniu i Katowicach) przedsięwzięciem realizowanym przez PKP S.A. wspólnie z prywatnym inwestorem.
– Jesteśmy otwarci na realizację takich inwestycji w całej Polsce. Wśród planowanych w tym trybie inwestycji znajduje się m.in. teren Dworca Świebodzkiego we Wrocławiu czy dworca Gdańsk Główny. Nasz plan to rozpoczęcie 15 projektów z partnerem prywatnym w ciągu trzech lat –mówi Jarosław Bator.
Planowany termin rozpoczęcia inwestycji to przełom 2014 i 2015 r.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze