Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

WARS z nowym kontraktem na obsługę gastronomiczną w pociągach PKP Intercity

inforail
29.07.2025 09:30
0 Komentarzy

PKP Intercity zawarły kolejną umowę z WARS S.A. na obsługę gastronomiczną podróżnych w wybranych pociągach dalekobieżnych.

Wartość kontraktu to ponad 53 mln zł, a umowa będzie obowiązywać przez 12 miesięcy.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie były główne powody zastosowania trybu przyspieszonego w postępowaniu przetargowym?
  2. Jakie konkretne usługi gastronomiczne będą świadczone w ramach nowej umowy przez WARS S.A.?
  3. Dlaczego w przetargu złożono tylko jedną ofertę i jakie mogą być tego konsekwencje dla konkurencyjności rynku?
Wagon WARS
Wagon WARS

Zakres usług – więcej niż tylko WARS w wagonie restauracyjnym

Nowa umowa obejmuje szeroki wachlarz usług gastronomicznych i pokładowych, które WARS będzie realizować na zlecenie PKP Intercity. Najważniejsze z nich to:

  1. Obsługa gastronomiczna w pociągach kategorii EIP (Pendolino), EIC, EC, IC oraz TLK – o ile w składzie znajduje się wagon gastronomiczny lub tzw. miejsce gastronomiczne.
  2. Serwowanie poczęstunków w pociągach EIP, EIC i EC.
  3. Wydawanie pełnych posiłków w klasie pierwszej EIP oraz w strefie wygody EIC.
  4. Dostarczanie posiłków awaryjnych i promocyjnych w wyznaczonych pociągach wszystkich kategorii.
  5. Rozdawanie darmowych poczęstunków awaryjnych w razie opóźnień lub innych sytuacji szczególnych.
  6. Sprzedaż mobilna produktów spożywczych (z wyłączeniem alkoholu) w pociągach IC i TLK bez wagonu gastronomicznego czy maszyn vendingowych.
  7. Serwis pokładowy w klasie 1 EIP – czyli obsługa kelnerska w przedziale.
  8. Obsługa podróży służbowych pracowników Intercity – z poczęstunkiem na podstawie oświadczeń koordynatora.
  9. Dostawy słodkich przekąsek (batony) do zakładów PKP Intercity na potrzeby akcji promocyjnych „Akcja zima” i „Akcja lato”.
  10. Koordynacja operacyjna z PKP Intercity – zapewnienie niezbędnych warunków i zasobów do świadczenia usług.

Pilna procedura – ciągłość obsługi priorytetem

Postępowanie przetargowe prowadzono w trybie przyspieszonym, co uzasadniono m.in.:

  • bliskim terminem wygaśnięcia poprzedniej umowy (15 czerwca 2025 r.),
  • koniecznością zapewnienia ciągłości świadczenia usług dla pasażerów,
  • opóźnieniami w procesie wdrażania maszyn vendingowych, które wpłynęły na zakres usług mobilnych,
  • ograniczoną dostępnością dokumentacji technologicznej dotyczącej tych urządzeń.

Przetarg ogłoszono z 15-dniowym terminem składania ofert. Ostatecznie wpłynęła tylko jedna oferta – złożona przez dotychczasowego wykonawcę: WARS S.A..

WARS jedynym oferentem, cena przesądziła

W postępowaniu złożono tylko jedną ofertę, która została zaakceptowana. PKP Intercity zdecydowało się na kryterium ceny jako jedyne kryterium oceny – z wagą 100%. Ostateczna wartość kontraktu wyniosła 53 312 000,59 zł brutto.

Umowa już obowiązuje

Umowę podpisano 30 maja 2025 r., a wykonawca – WARS S.A. – rozpoczął przygotowania do kontynuacji świadczenia usług. Zakres działań pokrywa się z dotychczasowym profilem działalności tej spółki, która od lat obsługuje pociągi Intercity zarówno w zakresie wagonów restauracyjnych, jak i cateringu mobilnego.

Nowy kontrakt między PKP Intercity a WARS S.A. to kontynuacja współpracy, która zapewnia pasażerom dostęp do usług gastronomicznych na pokładzie pociągów krajowych i międzynarodowych. Obejmują one zarówno ofertę restauracyjną, jak i serwis dla podróżnych pierwszej klasy, sprzedaż mobilną oraz działania promocyjne. Dzięki szybkiej procedurze udało się uniknąć przerwy w obsłudze, a podróżni nadal mogą liczyć na ciepły posiłek i kawę w trasie.

Komentarze