Wakacyjny pociąg „Karsibór” z Zielonej Góry do Świnoujścia ominie Szczecin Główny. Oszczędność 45 minut
W województwie lubuskim od połowy grudnia pasażerowie pociągów POLREGIO mogą liczyć na liczne zmiany, które mają poprawić dostępność transportu kolejowego, zwiększyć częstotliwość połączeń i otworzyć nowe możliwości podróżowania.
Nowy rozkład jazdy to odpowiedź na potrzeby pasażerów, wynikające z rosnącego zainteresowania koleją w regionie.
Spis treści:
- Jakie trasy w województwie lubuskim zyskają dodatkowe połączenia dzięki nowemu rozkładowi jazdy pociągów POLREGIO
- Jakie korzyści dla pasażerów przyniesie wprowadzenie nowych przystanków, takich jak Rzepin Miasto, Żary Muzyków i Słone?
- W jaki sposób zmiany w rozkładzie jazdy, takie jak skrócenie czasu przejazdu pociągu Karsibór czy wprowadzenie pociągu Merkury, wpłyną na atrakcyjność podróży koleją w regionie?
Więcej połączeń na kluczowych trasach
Na trasach takich jak Węgliniec–Zielona Góra Główna, Żagań–Węgliniec, czy Rzepin–Frankfurt Oder pojawią się dodatkowe pary pociągów, co znacznie poprawi dostępność transportu na tych odcinkach. Zwiększona liczba połączeń będzie również widoczna na trasie Zielona Góra Główna–Szczecin Główny, a godziny odjazdów na trasie Zielona Góra Główna–Guben zostaną dostosowane tak, by lepiej odpowiadały potrzebom podróżnych.
Nowością będzie również uruchomienie trzech par pociągów na trasie Rzepin–Kostrzyn–Rzepin, które zapewnią wygodne przesiadki w Rzepinie do pociągów kursujących do i z Zielonej Góry. Ponadto wieczorny pociąg na dotychczasowej trasie Goerlitz–Żagań zostanie wydłużony do stacji Zielona Góra Główna, co otwiera dodatkowe możliwości dla pasażerów.
Częstsze kursy i skomunikowanie z dalekobieżnymi połączeniami
Pociągi POLREGIO będą kursować częściej na trasach takich jak Zielona Góra Główna–Frankfurt Oder, Rzepin–Zbąszynek (w systemie kursów wahadłowych), czy Zielona Góra Główna–Gorzów Wielkopolski, gdzie połączenia będą odbywać się co 2 godziny. Zwiększona częstotliwość obejmie również linie Kostrzyn–Gorzów Wielkopolski, Krzyż–Gorzów Wielkopolski oraz Szczecin–Kostrzyn. Wszystkie połączenia na trasie Głogów–Leszno–Głogów będą obsługiwane codziennie, podobnie jak pociąg nr 88403 relacji Krzyż–Szczecin Główny.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ważnym udogodnieniem dla pasażerów korzystających z pociągów REGIO do i z Gorzowa Wielkopolskiego będzie ich skomunikowanie w Krzyżu z pociągami PKP Intercity jadącymi do i z Warszawy. Dzięki temu podróżni zyskają wygodniejsze połączenia z centralną częścią Polski.
Nowe przystanki i atrakcyjne godziny przejazdów
Na mapie lubuskiej kolei pojawią się trzy nowe przystanki: Rzepin Miasto, Żary Muzyków oraz Słone, które zwiększą dostępność kolei w regionie. Nowe przystanki mają szczególne znaczenie dla lokalnych społeczności, ułatwiając codzienne dojazdy do pracy, szkoły czy na uczelnie.
Z kolei wakacyjny pociąg Karsibór relacji Zielona Góra–Świnoujście od 2025 roku będzie kursować w nowych, bardziej atrakcyjnych godzinach. Dzięki pominięciu Szczecina Głównego czas przejazdu skróci się o około 45 minut, co uczyni podróż jeszcze bardziej konkurencyjną względem innych środków transportu.
Nowoczesne i szybkie połączenia
Lubuszanie będą mogli korzystać również z nowego, przyspieszonego pociągu Merkury na trasie Szczecin Główny–Poznań Główny. Połączenie będzie realizowane w piątki, niedziele oraz dni o wzmożonym ruchu pasażerów, co pozwoli na szybszy i bardziej komfortowy transport między tymi dwoma miastami.
Kolej na rozwój
Zmiany w rozkładzie jazdy POLREGIO w województwie lubuskim to odpowiedź na potrzeby rosnącej liczby pasażerów. Dzięki większej liczbie połączeń, nowych trasach i przystankach, a także poprawie synchronizacji z innymi pociągami, podróżni mają zyskać wygodniejszy dostęp do kolei. To kolejny krok w kierunku zwiększania atrakcyjności transportu kolejowego jako ekologicznej i wygodnej alternatywy dla samochodów.
Nowy rozkład jazdy POLREGIO ma pokazać, że kolej w województwie lubuskim idzie w kierunku rozwoju i otwartości na potrzeby pasażerów, przyczyniając się do poprawy jakości życia mieszkańców regionu. Oby tylko wystarczyło taboru...
Komentarze