Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wakacyjne pociągi na Hel jednak pojadą!

inforail
20.06.2013 13:47
0 Komentarzy
W piątek na trasę do Helu wyruszą pierwsze pociągi po przerwie związanej z rewitalizacją linii –poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe. Aby zapewnić pasażerom dojazd na piaszczyste plaże, inwestycji został nadany priorytet realizacji tej inwestycji. Mimo to były poważne obawy, że dotrzymanie terminu uruchomienia przewozów do Helu na okres wakacji zakończy się sukcesem. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy największym problemem był remont torów, po których mogłyby manewrować lokomotywy, a także mijanki. Remont linii ma opóźnienia. Jak się dowiedzieliśmy przez dwa zimowe miesiące prace nie były prowadzone zgodnie z harmonogramem, ponieważ wykonawca nie mógł porozumieć się z inwestorem w sprawach finansowych. PKP PLK opóźnienia tłumaczą jednak nieco inaczej. W komunikacie czytamy, że sporym utrudnieniem w realizacji prac rewitalizacyjnych okazała się wyjątkowo niesprzyjająca pogoda wczesną wiosną, kiedy to zaplanowano najważniejsze prace, których efekt miał umożliwić wjazd pociągów na linię z końcem czerwca. Inwestycja została objęta jednak specjalnym monitoringiem –transportom materiałów budowlanych przyznano priorytet, a wykonawca zapewnił większą liczbę sprzętu oraz pracowników biorących udział w pracach rewitalizacyjnych. PKP PLK na bieżąco monitorowały postęp prac, opracowano plan działań usprawniających efektywność, a harmonogram był na bieżąco weryfikowany.
Remont linii Hel - Reda (foto: D. Kowalik www.photoforma.pl)Remont linii Hel - Reda (foto: D. Kowalik www.photoforma.pl)Remont linii Hel - Reda (foto: D. Kowalik www.photoforma.pl)Remont linii Hel - Reda (foto: D. Kowalik www.photoforma.pl)Remont linii Hel - Reda (foto: D. Kowalik www.photoforma.pl)Remont linii Hel - Reda (foto: D. Kowalik www.photoforma.pl)Remont linii Hel - Reda (foto: D. Kowalik www.photoforma.pl)Remont linii Hel - Reda (foto: D. Kowalik www.photoforma.pl)
Linia kolejowa Reda –Hel cieszy się największą popularnością w czasie wakacji, gdy oprócz pociągów regionalnych uruchamiane są sezonowe połączenia wakacyjne. Choć realizacja inwestycji potrwa według planu do stycznia 2014 roku, zaplanowano ją w taki sposób, by nie utrudniać kolejowego ruchu turystycznego. Przejezdność linii kolejowej na Hel z dotychczasową prędkością eksploatacyjną na poziomie 80 km/h będzie zapewniona od północy 20 czerwca do 2 września. Pierwszy pociąg regionalny z Gdyni na Hel odjedzie w piątek 21 czerwca o 5:56, a pierwszy dalekobieżny pociąg sezonowy, z Lublina dojedzie do końcowej stacji 29 czerwca o 6:56.
Remont linii Hel-Reda (foto: D. Kowalik, www.photoforma.pl)Remont linii Hel-Reda (foto: D. Kowalik, www.photoforma.pl)Remont linii Hel-Reda (foto: D. Kowalik, www.photoforma.pl)Remont linii Hel-Reda (foto: D. Kowalik, www.photoforma.pl)Remont linii Hel-Reda (foto: D. Kowalik, www.photoforma.pl)Remont linii Hel-Reda (foto: D. Kowalik, www.photoforma.pl)Remont linii Hel-Reda (foto: D. Kowalik, www.photoforma.pl)Remont linii Hel-Reda (foto: D. Kowalik, www.photoforma.pl)Remont linii Hel-Reda (foto: D. Kowalik, www.photoforma.pl)Remont linii Hel-Reda (foto: D. Kowalik, www.photoforma.pl)Remont linii Hel-Reda (foto: D. Kowalik, www.photoforma.pl)
Głównym celem inwestycji jest skrócenie podróży pociągiem na Hel o około pół godziny. Zaplanowane prace obejmują wymianę nawierzchni kolejowej na długości ponad 10 km, wymianę podkładów na długości ponad 23 km i naprawę bieżącą nawierzchni torowej na długości ponad 24 km. Niezelektryfikowana i jednotorowa linia kolejowa z Redy do Hel liczy ponad 61km. Jest jedną z najpiękniejszych w Polsce. W wielu miejscach z okna pociągu widać Bałtyk. Skrócenie czasu przejazdu do stacji końcowej będzie możliwe dzięki prowadzonej przebudowie przejazdów kolejowych, na których dotąd ze względów bezpieczeństwa pociągi musiały zwalniać do 20 km/h. Po rewitalizacji ulegnie to zmianie. W 23 miejscach zostaną zainstalowane aktywne urządzenia zabezpieczające –w tym między innymi, samoczynna sygnalizacja przejazdowa, telewizja przemysłowa, rogatki, sygnalizacja świetlna i dźwiękowa.
Całkowity koszt projektu to 117 mln zł brutto. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej –Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

Komentarze