Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wagony SKPL Cargo pojadą w składach PKP Intercity. Już od 14 grudnia

inforail
10.12.2025 10:30
0 Komentarzy

PKP Intercity ogłosiło wyniki postępowania przetargowego dotyczącego najmu wagonów pasażerskich o prędkości eksploatacyjnej minimum 160 km/h wraz z usługami utrzymania.

Zgodnie z opublikowaną informacją, przewoźnik wybrał ofertę złożoną przez firmę SKPL Cargo Sp. z o.o., która jako jedyna przystąpiła do przetargu w dwóch częściach zamówienia – obejmujących wagony 1 klasy oraz wagony gastronomiczne.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie typy wagonów zostaną wynajęte przez PKP Intercity w ramach rozstrzygniętego postępowania?
  2. Dlaczego oferta SKPL Cargo została uznana za najkorzystniejszą w obu częściach przetargu?
  3. Jakie są ostateczne wartości zamówienia dla wagonów 1 klasy oraz wagonów gastronomicznych po poprawkach rachunkowych?
Wagony SKPL
Wagony SKPL

Najem wagonów 1 klasy i gastronomicznych – decyzja PKP Intercity

Postępowanie prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. Dotyczyło:

  • części 1 – najmu 15 wagonów 1 klasy,
  • części 3 – najmu 5 wagonów gastronomicznych,

przy czym wszystkie pojazdy muszą osiągać prędkość eksploatacyjną co najmniej 160 km/h, a wykonawca ma zapewnić ich utrzymanie przez cały okres najmu.
Jedynym kryterium oceny ofert była stawka dobowa za najem, której nadano wagę 100%. Oznacza to, że wybrane zostało rozwiązanie najkorzystniejsze cenowo.

Oferta SKPL Cargo – uznana za ważną i najkorzystniejszą

W obu częściach zamówienia wpłynęła tylko jedna oferta – złożona przez SKPL Cargo. Po jej sprawdzeniu potwierdzono, że spełnia wszystkie wymogi formalne i nie podlega odrzuceniu.

PKP Intercity wskazało, że podczas weryfikacji wykryto omyłki rachunkowe w obliczeniach wykonawcy. Zostały one jednak poprawione zgodnie z zasadami ustawowymi, bez wpływu na wysokość oferowanej stawki dobowej, a jedynie na końcowe wyliczenia wartości kontraktu.

Wartość zamówienia po korektach

Po dokonaniu poprawek rachunkowych, ostateczne wartości oferty wynoszą:

Część 1 – 15 wagonów 1 klasy

  • bez prawa opcji: 33 364 980,00 zł brutto
  • z prawem opcji: 65 242 336,50 zł brutto

Część 3 – 5 wagonów gastronomicznych

  • bez prawa opcji: 11 458 680,00 zł brutto
  • z prawem opcji: 28 646 700,00 zł brutto

PKP Intercity podkreśla, że uzupełnione i poprawione kalkulacje nie zmieniają oferty w zakresie jej podstawowego parametru – stawki dobowej – co pozwoliło uznać ją za najkorzystniejszą zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Kolejny krok w rozbudowie parku taborowego

Decyzja o wyborze wykonawcy to kolejny etap w procesie modernizacji i poszerzania dostępnych zasobów taborowych przewoźnika. Najem nowoczesnych wagonów 1 klasy oraz gastronomicznych pozwoli PKP Intercity zwiększyć komfort przejazdów i podnieść jakość obsługi pasażerów na trasach dalekobieżnych.

Komentarze