Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W sprawie kolejowej zakopianki PKP PLK nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa

inforail
27.03.2024 11:45
0 Komentarzy

Od nowego rozkładu jazdy pociągi wróciły na trasę Kraków – Zakopane. Poprawił się także czas przejazdu.

Ale nie jest to jeszcze ostatnie słowo w tym temacie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Poniżej 2 godzin

Udało nam się pobić rekord Luxtorpedy – mówił na spotkaniu prasowym wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.

Ale to nie jest koniec. Razem z nowym prezesem PKP PLK Piotrem Wyborskim podkreślili, że czas przejazdu na trasie Kraków – Zakopane ma zostać jeszcze poprawiony. Celem jest przejazd w czasie poniżej 2 godzin.

Drogowcy pracują. Trzeba realnie „walczyć” z ekspresówką i kursującymi po niej autobusami – mówił Piotr Malepszak.

Od nowego rozkładu jazdy pociągi wróciły na trasę Kraków – Zakopane. Poprawił się także czas przejazdu.
Stacja Zakopane

Nasze doświadczenia z przejazdu pociągiem PKP Intercity z Krakowa do Zakopanego pokazują, że najszybciej jest zaraz po wyjeździe z Krakowa i przed wjazdem do Zakopanego. Na innych częściach trasy pociąg zwalnia, czasami nawet do 30 km/h. Mając na uwadze górki charakter trasy zadanie skrócenia czasu przejazdu jest trudne, ale nie niewykonalne. Jak podawały PKP PLK pod koniec 2023 roku trasa jest przygotowana do prędkości jazdy pociągów – max. 100 km/h dla linii 97 Skawina – Sucha Beskidzka i 98 Sucha Beskidzka – Chabówka oraz max. 120 km/h dla linii 99 Chabówka – Zakopane.

Przypomnijmy, że niektóre połączenia autobusowe z Krakowa do Zakopanego powinny jechać w godzinę i 55 minut. Tyle że rozkład ten wydaje się być tylko rozkładem papierowym. W rzeczywistości na podróż pasażerowie powinni zarezerwować sobie ponad dwie godziny.  

Komentarze