Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W sierpniu pojedziemy z nowych peronów stacji Łódź Kaliska

inforail
08.07.2021 07:45
0 Komentarzy
Stacja Łódź Kaliska zmienia się dla podróżnych kolei aglomeracyjnej, regionalnej i dalekobieżnej. W sierpniu pasażerowie skorzystają z dwóch przebudowanych peronów – podały PKP Polskie Linie Kolejowe.

Na stacji budowane są przejścia podziemne, tory i sieć trakcyjna. Pojadą pociągi na wiadukcie nad al. ks. bp. Władysława Bandurskiego. Zadanie za 337 mln zł realizowane jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe ze środków budżetowych.

Widać konstrukcje nowych peronów

Z perspektywy stacji Łódź Kaliska widać już konstrukcje nowych peronów. W sierpniu z dwóch peronów od strony al. Unii Lubelskiej rozpoczniemy podróże. Perony będą oświetlone i oznakowane. Przewidziano montaż długich wiat oraz ławek. Dojście do pociągów zapewni remontowane przejście podziemne z budynku dworca i od strony al. ks. bp. Władysława Bandurskiego. W przejściach odnawiane są schody.

Na wiadukcie wschodnim i zachodnim nad aleją ks. bp Władysława Bandurskiego wzmacniane są konstrukcje obiektów i odnawiane mury oporowe. Budowana jest nowa część przejścia podziemnego z budynku dworca pod peronami 4 i 5 na stronę wschodnią. Na placu dworcowym powstaje też łącznik – przejście pod wiaduktem wschodnim do dworca autobusowego. Przy nowych peronach i torach pracują maszyny m.in. podbijarki. Kontynuowana jest przebudowa sieci trakcyjnej.

Zmiany w komunikacji między Łodzią Kaliską a stacją Łódź Chojny

Zakres przebudowy sieci trakcyjnej na stacji Łódź Kaliska wymaga zmian w organizacji ruchu pociągów. W dniach 9-16 lipca wyłączone będzie z ruchu jednotorowe połączenie między Łodzią Kaliską a stacją Łódź Kaliska Towarowa. Pociągi pojadą zmienionymi trasami. Czasowa organizacja jest ujęta w rozkładzie jazdy. Szczegóły znajdują się na stronie www.portalpasazera.pl, stronach internetowych przewoźników oraz plakatowych rozkładach jazdy pociągów.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych m.in. dzięki wykorzystaniu nieczynnego wiaduktu wschodniego i budowie na nim 3 nowych torów zlikwiduje „wąskie gardło” tj. jednotorowe połączenie z Łodzi Kaliskiej przez Łódź Kaliską Towarową do stacji Łódź Chojny i dalej w kierunku woj. świętokrzyskiego i podkarpackiego. Wzrosną możliwości przejazdu większej liczby pociągów. Będą sprawne podróże od Kutna i Łowicza (z linii nr 15) w stronę Zduńskiej Woli, Sieradza, Kalisza (linią nr 14) oraz Tomaszowa Mazowieckiego, Opoczna, Skarżyska, Dębicy (linią nr 25).

Lepsze podróże w aglomeracji i regionie

Kompleksowa modernizacja stacji Łódź Kaliska to istotny element przebudowy Łódzkiego Węzła Kolejowego. Efektem inwestycji na stacji Łódź Kaliska będzie 5 nowych, komfortowych peronów i przejścia podziemne. Na peronach będą ławki, informacja pasażerska oraz szerokie i długie na ponad 100 m wiaty.

Modernizacja lepiej zintegruje kolej z komunikacją miejską. Nowe i przebudowane perony będą bliżej przystanków autobusowych i tramwajowych. Zapewniony będzie dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Zmodernizowanych zostanie 15 km torów i 47 rozjazdów. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Tory będą przygotowane do prędkości 100 km/h (obecnie 60 km/h). Do obsługi stacji będą wykorzystane nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem.

Zadanie pn. „Zwiększenie dostępności magistrali E20 i C-E20 poprzez poprawę stanu technicznego przyległych linii kolejowych” w całości finansowane z budżetu państwa. Roboty budowlane potrwają do października 2022 roku. Wartość inwestycji to 337 mln zł netto.

Komentarze