Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W Siedlcach trwa budowa piętrowych składów dla słowackich kolei ZSSK [ZDJĘCIA]

inforail
08.03.2023 08:45
0 Komentarzy

Słowackie Koleje ZSSK pochwaliły się zdjęciami budowanych w Siedlcach piętrowych jednostek.

Pojazdy produkuje Stadler Polska.

Sześcioczłonowe składy

Stadler Polska i słowacki przewoźnik ZSSK (Železničná spoločnosť Slovensko, a.s.) podpisali 16 grudnia 2021 roku kontrakt na produkcję i dostawę czterech piętrowych, wieloczłonowych pociągów KISS. Będą to pierwsze dostarczyone na Słowację piętrowe pojazdy Stadlera z napędem elektrycznym. Zgodnie z umową dostawa pojazdów powinna nastąpić do końca 2023 roku. A zatem wszystko idzie zgodnie z planem.

Zamówienie obejmuje produkcję i dostawę czterech piętrowych, wieloczłonowych pociągów KISS z napędem elektrycznym. Pojazdy sześcioczłonowe przeznaczone będą do użytku na liniach regionalnych w zachodniej i środkowej Słowacji.

Sześcioczłonowe pojazdy KISS mają 155 metrów długości i ponad 600 miejsc siedzących w 1 i 2 klasie. Jak wszystkie pociągi KISS firmy Stadler, charakteryzują się dużą mocą napędową i przyspieszeniem. Pojazdy KISS pracujące na napędzie elektrycznym zasilanym z sieci trakcyjnej mogą osiągnąć maksymalną prędkość do 160 kilometrów na godzinę. Pociągi mają strefę wejścia bez stopni i cztery toalety, z których jedna przeznaczona jest dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Wielofunkcyjne przedziały oferują nie tylko miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich, ale także obszerną przestrzeń do przechowywania rowerów, wózków dziecięcych i bagażu.

Nowe pojazdy KISS posiadają system HVAC dla przedziałów pasażerskich i kabin kierowcy. Pasażerowie skorzystają z nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej (PIS) oraz WLAN. Kamery wewnątrz i na zewnątrz oraz na dachu do obserwacji pantografu zapewnią bezpieczną jazdę. Pojazdy wyposażone będą również w certyfikowany system pomiaru zużycia energii oraz precyzyjny system liczenia pasażerów. Maszyniści będą mogli skorzystać z nowoczesnej, ergonomicznie zaprojektowanej kabiny.
Koszt czterech składów to 76 950 000 euro.

Komentarze