Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W Małopolsce sporo autobusów za pociągi. Będą też inne utrudnienia

inforail
13.03.2021 14:45
0 Komentarzy

W związku z pracami modernizacyjnymi na terenie krakowskiego węzła kolejowego prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury – PKP Polskie Linie Kolejowe od 14 marca 2021 r. nastąpi zmiana rozkładu jazdy pociągów Kolei Małopolskich.

Będzie ona obowiązywać do 12 czerwca 2021 r.

6 TYGODNI PRZERWY W RUCHU NA TRASIE TARNÓW – NOWY SĄCZ – KRYNICA-ZDRÓJ

W dniach od 6 kwietnia 2021 roku (od 8:00) do 17 maja 2021 roku (do 15:00) z uwagi na prace torowe prowadzone na różnych odcinkach linii kolejowej nr 96 zostanie wprowadzona przerwa w ruchu na odcinku Tarnów – Nowy Sącz – Krynica-Zdrój. W tym okresie wszystkie pociągi w kierunku Nowego Sącza, Krynicy-Zdrój i Jasła będą kursować wyłącznie na odcinku Kraków Główny – Tarnów, natomiast na dalszej części trasy będą obsługiwane zastępczą komunikacją autobusową.

Za każdy pociąg zostaną wprowadzone co najmniej dwa autobusy – jeden obsługujący wszystkie stacje i przystanki, natomiast drugi przyspieszony pomijający postoje na odcinku Tarnów – Nowy Sącz (a w przypadku pociągu „HUBAL” – Tarnów – Jasło). Pozwoli to na wydatne skrócenie czasu przejazdu z Nowego Sącza, Jasła, Krynicy-Zdrój oraz miejscowości położonych w dolinie Popradu do Tarnowa oraz Krakowa.

Dodatkowo na wybranych kursach do i z Krynicy-Zdrój dostępna będzie możliwość przewozu rowerów na specjalnych dedykowanych do tego przyczepach dołączanych do realizującego dany kurs autobusu.

REMONT TORÓW NA ODCINKU BIECZ – JASŁO

Bezpośrednio po zakończeniu prac na trasie Tarnów – Krynica-Zdrój od 18 maja 2021 r. rozpocznie się remont torowiska pomiędzy stacjami Biecz a Przysieki. W konsekwencji wszystkie pociągi kursujące do Jasła z kierunku Krakowa i Nowego Sącza na odcinku Biecz – Jasło będą obsługiwane zastępczą komunikacją autobusową. Konieczność przesiadki na autobus w tym przypadku wyjątkowo nie wpłynie na wydłużenie łącznego czasu podróży.

KONTYNUACJA PRZERWY W RUCHU NA ODCINKU: KRAKÓW GŁÓWNY – KRAKÓW PŁASZÓW – KRAKÓW BIEŻANÓW – PODŁĘŻE

Przez cały okres obowiązywania korekty rozkładu jazdy w dni robocze (oprócz 4 czerwca) kontynuowane będą prace budowlane wymuszające wprowadzenie przez zarządcę infrastruktury przerwy w ruchu pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem w godzinach 9:45-14:20.

Podobnie jak w poprzednich rozkładach jazdy, zmiany w kursowaniu dotyczyć będą pociągów SKA1 i SKA3. W przypadku połączeń SKA1 oznaczać to będzie zastąpienie kursów pociągów honorowaniem biletów w autobusach i tramwajach uruchamianych przez Miasto Kraków. Z kolei jeśli chodzi o połączenia SKA3, to na odcinku Podłęże – Kraków Główny będą one w tych godzinach obsługiwane zastępczą komunikacją autobusową zapewniającą dojazd do wszystkich stacji i przystanków pośrednich na odcinku objętym wstrzymaniem ruchu pociągów.

KTÓRYMI POCIĄGAMI SKA3 POJEDZIECIE 160 KM/H?

Od marca kontynuowane będzie kursowanie wybranych pociągów przyspieszonych na odcinku Kraków Główny – Tarnów z prędkością 160 km/h. Dotyczyć będzie to następujących kursów:

33122/3 „DOLINA POPRADU” Kraków Główny (7:51) – Tarnów (9:02) – Krynica-Zdrój

33124/5 „SKA3P” Kraków Główny (14:32) – Tarnów (15:42)

33136/7 „DUNAJEC” Nowy Sącz – Tarnów (6:18) – Kraków Główny (7:32)

Zwiększenie prędkości na wybranych kursach choć na ten moment przynosi pozornie niewielkie oszczędności czasowe (ok. 4-5 minut) to jednak poprawia możliwości lepszego wytrasowania pociągów na najbardziej newralgicznych odcinkach o ograniczonej przepustowości i ograniczenie wydłużonych postojów na trasie.

Komentarze