W Kralovohradeckim Kraju kursuje już 26 nowych pociągów PESA RegioFox
České dráhy odebrały od polskiego producenta PESA Bydgoszcz ostatni w tym roku egzemplarz pojazdu RegioFox, który będzie obsługiwał regionalne linie kolejowe w kraju kralovohradeckim. Tym samym pomyślnie zakończono tegoroczną dostawę dziesięciu nowoczesnych jednostek.
Kompleksowa modernizacja regionalnej floty kolejowej w tym regionie zostanie zakończona w przyszłym roku, gdy z linii produkcyjnej zjedzie ostatnich siedem „Lisek”, jak potocznie nazywane są te pociągi.
Rozkład jazdy:
- Jakie są najważniejsze korzyści dla pasażerów wynikające z wprowadzenia pociągów RegioFox na linie regionalne w kraju kralovohradeckim?
- W jaki sposób nowe jednostki RegioFox wpisują się w strategię modernizacji taboru kolejowego i dążenie do zrównoważonego transportu w Czechach?
- Czy České dráhy planują w przyszłości rozszerzenie współpracy z polskim producentem PESA na kolejne regiony lub typy taboru?
Jakościowy skok
– RegioFoxy stanowią generacyjny skok w zakresie jakości, komfortu i niezawodności pojazdów kursujących po niezelektryfikowanych liniach regionalnych. Dwadzieścia sześć RegioFoxów to prawie trzy tysiące miejsc siedzących w beznbarierowych, klimatyzowanych pociągach, które oferują cały komfort podróżowania na miarę XXI wieku. Wielką renesans regionalnych połączeń kolejowych w kraju kralovohradeckim České dráhy zakończą w przyszłym roku – i jako miejscowy rodowity mieszkaniec jestem dumny, że właśnie tutaj będziemy eksploatować jedną z najnowocześniejszych flot kolejowych w całym kraju – powiedział Michal Krapinec, prezes zarządu i dyrektor generalny Českých drah.
Ostatni w tym roku dostarczony RegioFox o numerze 847.059 České dráhy odebrały od producenta 6 listopada. Nowo dostarczone jednostki będą stacjonować w zajezdniach ČD w Trutnovie oraz – po raz pierwszy – także w Hradcu Králové.
Nowe połączenia i trasy obsługi
České dráhy planują skierować RegioFoxy do obsługi połączeń pospiesznych i osobowych na linii V2 Hradec Králové – Doudleby nad Orlicí – Letohrad. Składy te zapewnią również bezpośrednie połączenie stolicy regionu z Rychnovem nad Kněžnou i Solnicą, bez konieczności przesiadki w Častolovicach. Na odcinku Hradec Králové – Častolovice będzie stosowany model jazdy dwóch połączonych zestawów, podobnie jak w przypadku pociągów pospiesznych do Trutnova i Svobody nad Úpou, a także do Náchoda i Broumova.
Po zakończeniu dostaw wszystkich nowych jednostek w przyszłym roku RegioFoxy będą obsługiwać komfortowe połączenia na liniach:
- Kolín – Chlumec nad Cidlinou – Stará Paka – Trutnov,
- Hradec Králové – Letohrad / Rychnov nad Kněžnou – Solnice,
- Choceň – Týniště nad Orlicí – Náchod – Hronov,
- Hradec Králové – Meziměstí – Broumov,
- Hradec Králové – Trutnov – Svoboda nad Úpou.
Rekordowa wymiana taboru w regionie
RegioFoxy są częścią największej w historii regionu wymiany taboru kolejowego. Już od lata ubiegłego roku pasażerowie mogą korzystać z nowoczesnych elektrycznych pociągów RegioPanter, kursujących z regionalnej metropolii do Chlumca nad Cidliną i Týniště nad Orlicí. W eksploatacji znajdują się trzy dwuczłonowe i cztery trójczłonowe jednostki tego typu.
Wraz z planowaną dostawą 33 RegioFoxów, która ma zostać zakończona do końca 2026 r., region będzie dysponował łącznie 40 nowoczesnymi pociągami regionalnymi.
Komfort i ekologia
RegioFoxy to nowoczesne, beznbarierowe i klimatyzowane pociągi, wyposażone w szeroki zakres udogodnień dla pasażerów podróżujących do pracy, szkoły lub w celach rekreacyjnych. Na pokładzie dostępna jest sieć Wi-Fi, gniazdka elektryczne i złącza USB do ładowania urządzeń elektronicznych, przestrzeń na duży bagaż, w tym miejsca na wózki dziecięce i rowery, a także audiowizualny system informacji pasażerskiej.
Jednostki napędzane są silnikami Rolls-Royce, z możliwością korzystania z najnowszej generacji przyjaznych środowisku paliw HVO, dzięki czemu należą do najbardziej ekologicznych spalinowych pociągów w Europie.
Flota RegioFoxów w Czechach
České dráhy zamówiły łącznie 106 pociągów RegioFox od producenta PESA Bydgoszcz. Do tej pory przewoźnik odebrał już 69 jednostek, które kursują w regionach: Kralovohradeckim, Południowoczeskim, Pilzneńskim, Pardubickim, Środkowoczeskim, a także w Pradze i na Wysoczyźnie.
Tegoroczna „lisia wataha” powiększy się nie tylko w kraju kralovohradeckim, lecz także w Pradze i kraju środkowoczeskim, gdzie na tory wyruszy kolejnych osiem jednostek RegioFox.
Dane techniczne pociągu RegioFox serii 847
- liczba miejsc siedzących (w tym składanych): 115
- długość: 44,4 m
- masa: 83 t
- maksymalna prędkość: 120 km/h
- moc: 750 kW
- liczba silników: 2
- przekładnia: hydrodynamiczna
- liczba wózków: 3
- liczba drzwi: 4
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok



Komentarze