W Krakowie powstanie zaplecze dla pociągów; także z innych regionów
Budowę zaplecza serwisowego dla samorządowych Kolei Małopolskich uroczyście rozpoczęto w Krakowie. W obiekcie obsługiwane będą pociągi własne i innych przewoźników.
Wartość inwestycji, która ma być gotowa w marcu 2022 r., wynosi blisko 92,4 mln zł.
Nie tylko dla Małopolski
Według władz regionu budowa zaplecza serwisowego w Krakowie jest kluczowa z uwagi na zapewnienie kompleksowej obsługi utrzymaniowo-serwisowej dla taboru kolejowego obsługującego połączenia na terenie Małopolski, jak również taboru kolejowego wjeżdżającego z innych województw.
„Dzięki wsparciu Funduszy Europejskich nasz przewoźnik zyska dogodne warunki do codziennej eksploatacji i serwisowania pociągów. To niezwykle ważne, ponieważ w znaczący sposób poprawi to bezpieczeństwo i komfort podróży pasażerów w przewozach kolejowych na terenie województwa” – ocenił w piątek (1 października 2021 roku) marszałek małopolski Witold Kozłowski.
Spółka Koleje Małopolskie podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę zaplecza serwisowego w Krakowie w lipcu ub.r. Została ona zawarta z wybranym w przetargu konsorcjum firm Budimex i KZN Rail, które przedstawiło najtańszą ofertę opiewającą na blisko 92,4 mln zł brutto. Zakończenie inwestycji zaplanowano na marzec 2022 r.
Hala z warsztatami
Konsorcjum w systemie „zaprojektuj i zbuduj” postawi dwukondygnacyjną halę napraw z częścią biurowo-socjalną i warsztatowo-magazynową. Obiekt powstanie w okolicy ul. Składowej w pobliżu Dworca Kraków Główny, na terenach wydzierżawionych od PKP. Hala o wymiarach ok. 140 na 35 m wyposażona będzie w niezbędne urządzenia do kompleksowej obsługi utrzymaniowo-serwisowej pociągów regionalnych. Na miejscu będą wykonywane m.in. naprawy bieżące i te związane z awariami taboru, a także okresowym ich przeglądem. Powstanie też myjnia.
Jak zapewnił wicemarszałek Łukasz Smółka, inwestycja ma zapewnione dofinansowanie z funduszy unijnych w wysokości prawie 63,9 mln zł w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Resztę stanowić będzie wkład z budżetu regionu i środki własne przewoźnika.
Zaplecze techniczne będzie obsługiwać pociągi kupione przez samorząd województwa, które wykorzystywane są do realizacji połączeń regionalnych zarówno przez Koleje Małopolskie, jak i Polregio.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze