Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W grudniu pociągi mają wrócić na trasę z Łodzi do Kutna; 120 km/h

inforail
04.10.2021 11:45
0 Komentarzy
W grudniu br. planowany jest powrót pociągów na trasę z Łodzi do Kutna – poinformował resort infrastruktury. Dodano, że inwestycja ma wartość ok. 130 mln zł.

„Prace prowadzone na linii pomiędzy Łodzią a Kutnem świadczą o tym, jak dużą wagę przywiązujemy do walki z wykluczeniem komunikacyjnym. Budujemy nie tylko duże węzły komunikacyjne, ale szczególną uwagę zwracamy również na modernizację mniejszych stacji i przystanków” – wskazał wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Nowe perony

Ministerstwo przekazało, że na stacjach w Ozorkowie i Łęczycy i przystanku w Sierpowie już są wybudowane nowe perony wyposażone w wiaty i ławki. Dodano, że zakończono też układanie nowych torów na szlaku Ozorków – Łęczyca, również na stacjach. We wrześniu specjalistyczne maszyny zakończyły regulację i podbijanie torów.

„Do grudnia wykonawca skończy prace przy odwodnieniu i uporządkuje teren. Dzięki przebudowie torów pociągi pasażerskie przyspieszą z obecnych 70-90 km/h do 120 km/h. Skróci się czas podróży w regionie oraz w kierunku Wielkopolski, Kujaw i Pomorza” – poinformowano.

Resort dodał, że bezpieczeństwo poprawi modernizacja ośmiu przejazdów kolejowo-drogowych. Pięć z nich – w miejscowościach: Wróblew, Solca Mała, Sierpów i Łęczyca – wyposażonych będzie w sygnalizację świetlno-dźwiękową. Nadzór nad sprawnym prowadzeniem ruchu pociągów zapewni nowe Lokalne Centrum Sterowania w Zgierzu.

Szybciej

Aby zapewnić sprawną komunikację kolejową na linii Łódź – Kutno realizowane są również prace na odcinku Łódź Kaliska–Zgierz oraz Zgierz – Ozorków. Wyjaśniono, że zmodernizowane zostały stacje Łódź Żabieniec i Zgierz. Na linii Łódź Kaliska – Zgierz wymienione zostały tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. Przebudowywano także wiadukty kolejowe w Zgierzu, a ruch pociągów odbywa się po dwóch zmodernizowanych torach.

Obecnie przebudowywany jest przystanek Zgierz Północ, gdzie budowany jest drugi tor. Wyjaśniono, że tzw. mijanka zwiększy przepustowość trasy i umożliwi przejazd większej liczby pociągów. Po modernizacji pociągi pasażerskie na całym odcinku Łódź Kaliska – Zgierz – Ozorków – Łęczyca przyspieszą ze 100 km/h do 120 km/h, a towarowe – z 60 km/h do 100 km/h. (PAP)

Komentarze