Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W Czechach jak w Polsce; też problem z dostępnością spalinowych składów

inforail
11.05.2022 08:45
0 Komentarzy
Ceskim drahom nie udało się wydzierżawić spalinowych składów.

Przetarg został unieważniony.

23 składy

Jak pisaliśmy na łamach InfoRail.pl Koleje Czeskie ogłosiły przetarg na dzierżawę do 23 jednostek spalinowych.

Firma chciała wynająć do dwudziestu jednostek silnikowych DMU 140 i trzech jednostek DMU 70. Każdy skład musiał mieć 65 miejsc, posiadać uniwersalną przestrzeń do przewożenia osób na wózkach inwalidzkich, spacerówkach i rowerach, a ich prędkość powinna wynosić odpowiednio co najmniej 120 km/h i 90 km/h. Okres najmu przewidziany był na 56 miesięcy z możliwością skorzystania z kolejnej trzyletniej opcji. Wydzierżawione pociągi powinny być wykorzystywane głównie w regionie Czech Środkowych i Pardubic. Mogą pojawić się na przykład na liniach Praga – Rudná pod Pragą – Beroun – Rakovník, Praga – Kladno, Choceň – Litomyšl i Česká Třebová – Moravská Třebová. Ich wdrożenie zostanie omówione z klientami.

W przypadku DMU140 nie wpłynęła żadna oferta.

Składy DMU70 chciały wydzierżawić Koleje Słowackie. Oferta była jedna zbyt droga i opiewała na 22 mln koron. To za dużo dla czeskiego przewoźnika.

Koleje Czeskie chciały wydzierżawić spalinowe składy na czas do dostawy nowych jednostek silnikowych od PESY aby rozwiązać problemy na liniach spalinowych.

Komentarze