W Czechach jak w Polsce; też problem z dostępnością spalinowych składów
Ceskim drahom nie udało się wydzierżawić spalinowych składów.
Przetarg został unieważniony.
23 składy
Jak pisaliśmy na łamach InfoRail.pl Koleje Czeskie ogłosiły przetarg na dzierżawę do 23 jednostek spalinowych.
Firma chciała wynająć do dwudziestu jednostek silnikowych DMU 140 i trzech jednostek DMU 70. Każdy skład musiał mieć 65 miejsc, posiadać uniwersalną przestrzeń do przewożenia osób na wózkach inwalidzkich, spacerówkach i rowerach, a ich prędkość powinna wynosić odpowiednio co najmniej 120 km/h i 90 km/h. Okres najmu przewidziany był na 56 miesięcy z możliwością skorzystania z kolejnej trzyletniej opcji. Wydzierżawione pociągi powinny być wykorzystywane głównie w regionie Czech Środkowych i Pardubic. Mogą pojawić się na przykład na liniach Praga – Rudná pod Pragą – Beroun – Rakovník, Praga – Kladno, Choceň – Litomyšl i Česká Třebová – Moravská Třebová. Ich wdrożenie zostanie omówione z klientami.
W przypadku DMU140 nie wpłynęła żadna oferta.
Składy DMU70 chciały wydzierżawić Koleje Słowackie. Oferta była jedna zbyt droga i opiewała na 22 mln koron. To za dużo dla czeskiego przewoźnika.
Koleje Czeskie chciały wydzierżawić spalinowe składy na czas do dostawy nowych jednostek silnikowych od PESY aby rozwiązać problemy na liniach spalinowych.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze