Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W 2019 roku 96,3% przewozów międzywojewódzkich wykonały PKP Intercity

inforail
20.08.2020 07:45
0 Komentarzy

Krajowe przewozymiędzywojewódzkie w 2019 roku – co zaskoczeniem nie jest – zdominowała spółkaPKP Intercity, uruchamiająca przewozy międzywojewódzkie pospieszne ocharakterze służby publicznej oraz międzywojewódzkie ekspresowe na zasadachkomercyjnych.

Jak podaje UTK – i tu znowu nie ma zaskoczenia – sieć połączeńspółki obejmuje cały kraj. Oferta spółki w przewozach krajowych ograniczonajest do czterech marek handlowych:

• Express InterCity Premium (EIP) uruchamiane na zasadachkomercyjnych, obsługiwane elektrycznymi zespołami trakcyjnymi typu ED250(Pendolino);

• Express InterCity (EIC) uruchamiane na zasadach komercyjnych,obsługiwane klasycznymi składami wagonowymi;

• InterCity (IC), obsługiwane elektrycznymi zespołami trakcyjnymioraz klasycznymi składami wagonowymi złożonymi z nowych lub zmodernizowanychwagonów;

• Twoje Linie Kolejowe (TLK), obsługiwane klasycznymiskładami wagonowymi.

InterRegio iSuperRegio

Niespełna 2% udziałów w rynku przewozów międzywojewódzkichuzyskał przewoźnik Polregio czyli d. Przewozy Regionalne, który w 2019 r.uruchamiał pociągi międzywojewódzkie w relacjach Łódź – Warszawa (o charakterzesłużby publicznej w ramach marki handlowej InterRegio) oraz Katowice – Zator,Kraków – Zator, Ostrowiec Świętokrzyski – Wrocław Główny (komercyjne w ramachmarki handlowej Superregio).

Łódzka KolejAglomeracyjna

Ponad 1% udziałów w rynku osiągnął samorządowy przewoźnikŁódzka Kolej Aglomeracyjna realizujący przewozy międzywojewódzkie pospieszne ocharakterze służby publicznej w relacji Łódź – Warszawa w ramach markihandlowej ŁKA Sprinter. Przewoźnik obsługuje połączenie tylko w weekendy orazwybrane święta, wykorzystując w tym celu elektryczne zespoły trakcyjne Stadler FLIRT.

Koleje Dolnośląskie

Spółka Koleje Dolnośląskie osiągnęła 0,5% udziałów w rynkurealizując połączenia międzywojewódzkie o charakterze służby publicznej wrelacjach Wrocław – Rawicz, Krotoszyn – Jelcz Laskowice oraz Wrocław – Głogów.

Koleje Mazowieckie

Nieco mniej, bo 0,3% udziałów w rynku posiadała spółkaKoleje Mazowieckie realizująca w okresie letnim komercyjne przewozymiędzywojewódzkie w relacji Warszawa Zachodnia – Gdynia Główna – Ustka.

Arriva RP

Spółka Arriva RP posiadająca 0,2% udziałów realizowałaprzewozy międzywojewódzkie na zasadach komercyjnych, w relacji Bydgoszcz – Helpod nazwą handlową „Słoneczny Patrol”. Przewoźnik uruchamiał pociągi napodstawie decyzji o przyznaniu otwartego dostępu.

Perspektywy

Warto w tym miejscu przypomnieć, o czym pisaliśmy na łamachInfoRail.pl, że o wejściu na polski rynek myślą chociażby przewoźnicy czescy.RegioJet – który wydaje się być tego najbliżej – chce uruchomić połączenia natrasie Kraków – Warszawa. Czy już zostanie uwzględniony w statystykach za rok2020? Taki jest plan, ale nie ma pewności. Musimy zaczem jeszcze poczekać kilkamiesięcy. Pozycja lidera – PKP Intercity – w tym segmencie przewozów jestjednak niezagrożona.   

Komentarze