Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ustawa wspierająca program Kolej plus bez poprawek od senatorów

inforail
31.01.2020 10:45
0 Komentarzy

Połączone senackiekomisje infrastruktury oraz samorządu terytorialnego i administracji państwowejnie zgłosiły w czwartek poprawek do nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym,której celem jest m.in. powstrzymanie degradacji infrastruktury kolejowej.Nowela będzie wspierać program Kolej Plus.

Celem noweli jest powstrzymanie degradacji infrastrukturykolejowej, nieeksploatowanych lub wygaszanych linii. Ma ona również pozwolić naeliminowanie wkluczeń komunikacyjnych. Tereny kolejowe, które sąniewykorzystywane, zostaną przywrócone do ponownego użytku na celetransportowe.

Ponadto możliwe będzie przekazywanie linii kolejowych donieodpłatnego korzystania przez samorządy. Ograniczona zostanie też likwidacjalinii kolejowych, co będzie możliwe jedynie pod warunkiem uzyskania zgodyministra infrastruktury.

Nowe przepisy pozwolą na wsparcie samorządów województw,które będą mogły realizować przewozy kolejowe dalej niż do najbliższej stacjiza granicą województwa, co ma poprawić komunikację na terenach pozbawionychdogodnych połączeń kolejowych.

Jak przekonywał na początku stycznia br. ministerinfrastruktury Andrzej Adamczyk, dzięki nowelizacji w początkowym etapieprzywrócone zostaną połączenia kolejowe do 20 miejscowości, między innymi doJastrzębia-Zdroju, Sokołowa Podlaskiego czy Włodawy.

Z danych resortu infrastruktury wynika, że w roku 1990 wPolsce było blisko 26 tys. km linii kolejowych i od tego czasu z eksploatacjizniknęło około 7 tys. km. Koleją nie można dojechać do blisko 100 miejscowościpowyżej 10 tys. mieszkańców.


Komentarze