Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzy z sześciu potłuczonych składów Pendolino wróciły na tory

inforail
01.02.2018 12:25
0 Komentarzy

Trzy składy Pendolinoz sześciu, które zostały wcześniej wycofane z eksploatacji ze względu nauszkodzenia podwozi tłuczniem, zostały przywrócone do eksploatacji -poinformowała w przesłanym w czwartek PAP komunikacie Agnieszka Serbeńska,rzecznik prasowy PKP Intercity.

„PKP Intercity dysponuje obecnie 13 z 20 pociągówPendolino. W tej chwili pozostaje wyłączonych z eksploatacji siedem składów: wtym są dwa w naprawie powypadkowej (wskutek ubiegłorocznych zdarzeń podOzimkiem i Modlinem), trzy pozostają na naprawach ze względu na uszkodzenia pokontakcie z tłuczniem stwierdzone na podwoziu, dwa pojazdy są na przeglądzieP4” – napisała w komunikacie rzecznik przewoźnika.

„Przewidujemy, że w najbliższym czasie przewoźnikprzywróci kolejne jednostki Pendolino do ruchu. Analizy przyczyn prowadzone sąprzez przewoźnika oraz zarządcę infrastruktury, a także ekspertów PaństwowejKomisji Badania Wypadków Kolejowych. Jesteśmy cały czas w kontakcie zproducentem i staramy się, aby składy jak najszybciej wróciły do ruchu” -dodała.

W ubiegłym tygodniu PKP Intercity poinformowały, że musiaływyłączyć sześć składów typu Pendolino ze względu na uszkodzenia podwozi przeztłuczeń.

Serbeńska poinformowała, że pasażerowie, którzy odbylipodróż w składach zastępczych, mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą dojej uznania jest zachowanie biletu. Reklamację można złożyć korespondencyjnie(wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowejsprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na stronieinternetowej.

PKP Intercity kupiło 20 pociągów Pendolino od Alstomu w maju2011 r. Koszt wyniósł ok. 400 mln euro. Kontrakt miał jednak wartość 665 mlneuro i obejmował też budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz kosztyutrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.


Komentarze