Trwają inwestycje kolejowe między Olsztynem a Braniewem
Specjalna maszyna SUM rozpoczęła układanie toru między Dobrym Miastem a Olsztynem Gutkowem. Kolejowa trasa przygotowywana jest też na odcinku Orneta – Pieniężno.
PKP PLK dzięki projektom za 200 mln zł przygotowują lepsze warunki podróży w stronę Braniewa.
Maszyna pracuje
Jak podały w komunikacie PKP PLK, pierwsze efekty prac widać na odcinku pomiędzy Dobrym Miastem a Olsztynem Gutkowem. Na trasie pracuje maszyna, która wymienia tory i podkłady. Pociąg do wymiany nawierzchni kolejowej SUM jest szybki i precyzyjny – dodano. SUM ułożył pierwsze 2 km nowych torów w okolicy Dobrego Miasta i kontynuuje roboty w kierunku Olsztyna.
SUM ściąga stary tor, a w jego miejsce układa nowe szyny i podkłady. W ten sposób zostanie ułożonych ponad 17 kilometrów nowych torów.
Specjalistyczne maszyny zaangażowane są także pomiędzy Ornetą a Pieniężnem. Z wykorzystaniem suwnicy układane są nowe podkłady. Następnie pracuje wysokowydajna oczyszczarka tłucznia. Maszyna ma 165 metrów długości. Na prawie 11 km szlaku oczyszczarka wykonała m.in. płukanie tłucznia z torowiska. Maszyna potrafi dobrać odpowiednią wielkość tłucznia, przerabia młynem, dodaje i wbudowuje nowy materiał w torowisko. Na godzinę może oczyścić 800 m sześc. materiału – to np. 11 wagonów.
Lepsze podróże
Jak podały PKP PLK, efektem prac na obu odcinkach będą lepsze podróże koleją na warmińskiej trasie Braniewo – Olsztyn. Po przebudowie torów, przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych, zmodernizowane zostaną także perony. Poprawione zostaną warunków obsługi podróżnych na stacjach w Olsztynie Gutkowie i w Dobrym Mieście oraz na przystankach Bukwałd, Cerkiewnik, Swobodna, Rogiedle, Lubomino i Henrykowo.
Dostępność do kolei zwiększy nowy przystanek Nowy Dwór koło Ornety. Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów dzięki wyższym peronom. Zaplanowano nowe oświetlenie oraz wyposażenie przystanków w wiaty i ławki, a także czytelne oznakowanie i informacje z rozkładami jazdy. Dla osób o ograniczonej możliwości poruszania będą odpowiednio przygotowane perony.
Po realizacji całego zakresu projektu, pociągi przyspieszą. Skróci się czas przejazdu na trasie Braniewo – Olsztyn. Poprawią się także warunki dla przewozu towarów. Składy będą mogły być cięższe, dzięki czemu będzie można przewieźć więcej ładunku.
Prace o wartości ponad 147 mln zł netto na odcinku Olsztyn Gutkowo – Dobre Miasto są dofinansowane ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Przebudowa odcinka Orneta – Pieniężno za ok. 69 mln zł realizowana jest ze środków PLK. Wszystkie roboty zaplanowano do 2023 r. (PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze