Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trwa ofensywa Kolei Mazowieckich; kolejny przetarg na nowy tabor

inforail
19.06.2023 09:45
0 Komentarzy

Koleje Mazowieckie, zgodnie z zapowiedziami, ogłosiły kolejny przetarg na dostawę taboru.

Tym razem chodzi o zawarcie umowy ramowej na dostawę 50 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych.

O zamówieniu

Przedmiotem zamówienia jest zawarcie umowy ramowej, której celem jest ustalenie warunków zamówień (w szczególności cen przedmiotu zamówienia), jakie mogą zostać udzielone w okresie obowiązywania umowy ramowej. Na podstawie umowy ramowej Zamawiający przewiduje możliwość złożenia zamówień na:

1) dostawę czternastu fabrycznie nowych pięcioczłonowych lub porównywalnych EZT – transza I, tego samego typu i modelu, świadczenie usług serwisowych EZT przeglądy w poziomach utrzymania P1, P2, P3 w okresie 18 lat licząc od dostawy danego EZT albo do osiągnięcia przez dany EZT przebiegu 2 592 000 km, w zależności co nastąpi pierwsze, przeszkolenie pracowników Zamawiającego z zakresu obsługi EZT oraz z możliwością skorzystania z opcji w zakresie wykonania maksymalnie dwóch napraw w poziomie utrzymania P4 każdego z dostarczonych EZT,

2) dostawę czternastu fabrycznie nowych pięcioczłonowych lub porównywalnych EZT – transza II, tego samego typu i modelu oraz takich samych jak EZT, o których mowa w ppkt 1, świadczenie usług serwisowych EZT przeglądy w poziomach utrzymania P1, P2, P3 w okresie 18 lat licząc od dostawy danego EZT albo do osiągnięcia przez dany EZT przebiegu 2 592 000 km, w zależności co nastąpi pierwsze, przeszkolenie pracowników Zamawiającego z zakresu obsługi EZT oraz z możliwością skorzystania z opcji w zakresie wykonania maksymalnie dwóch napraw w poziomie utrzymania P4 każdego z dostarczonych EZT,

3) dostawę jedenastu fabrycznie nowych pięcioczłonowych lub porównywalnych EZT – transza III, tego samego typu i modelu oraz takich samych jak EZT, o których mowa w ppkt 1, świadczenie usług serwisowych EZT przeglądy w poziomach utrzymania P1, P2, P3 w okresie 18 lat licząc od dostawy danego EZT albo do osiągnięcia przez dany EZT przebiegu 2 592 000 km, w zależności co nastąpi pierwsze, przeszkolenie pracowników Zamawiającego z zakresu obsługi EZT oraz z możliwością skorzystania z opcji w zakresie wykonania maksymalnie dwóch napraw w poziomie utrzymania P4 każdego z dostarczonych EZT,

4) dostawę jedenastu fabrycznie nowych pięcioczłonowych lub porównywalnych EZT – transza IV, tego samego typu i modelu oraz takich samych jak EZT, o których mowa w ppkt 1, świadczenie usług serwisowych EZT przeglądy w poziomach utrzymania P1, P2, P3 w okresie 18 lat licząc od dostawy danego EZT albo do osiągnięcia przez dany EZT przebiegu 2 592 000 km, w zależności co nastąpi pierwsze, przeszkolenie pracowników Zamawiającego z zakresu obsługi EZT oraz z możliwością skorzystania z opcji w zakresie wykonania maksymalnie dwóch napraw w poziomie utrzymania P4 każdego z dostarczonych EZT,

5) dostawę pakietu naprawczego-pozderzeniowego dla EZT – transza I,

6) dostawę pakietu naprawczego-pozderzeniowego dla EZT – transza II.

Na realizację całości zamówienia będzie 96 miesięcy.

Oferty można składać do 21 lipca 2023 roku. Kryteria ich oceny to:

Podkryterium – Cena za dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych (50 szt. EZT) wraz z pakietami naprawczymi-pozderzeniowymi oraz szkoleniami pracowników Zamawiającego – Waga: 30

Podkryterium – Cena za utrzymanie elektrycznych zespołów trakcyjnych (50 szt. EZT) w poziomach utrzymania P1 – P3 (przy założeniu przebiegu dla każdego EZT 2 592 000 km) – Waga: 20

Podkryterium – Cena za naprawy P4 elektrycznych zespołów trakcyjnych (po 2 naprawy dla każdego EZT, w sumie 100 napraw EZT) – Waga: 10

Cena – Waga: Łącznie 60

Współczynnik efektywności każdego elektrycznego zespołu trakcyjnego – Waga: 20

Współczynnik zdolności przewozowej każdego elektrycznego zespołu trakcyjnego – Waga: 10

Liczba stałych miejsc siedzących w każdym elektrycznym zespole trakcyjnym – Waga: 5

Układ osi w każdym elektrycznym zespole trakcyjnym – Waga: 5.

Wymagane jest doświadczenie. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie:

1) zamówienie obejmujące dostawę co najmniej dziesięciu fabrycznie nowych co najmniej dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przystosowanych technicznie do jazdy dwukierunkowej z prędkością eksploatacyjną co najmniej 160 km/h, oraz

2) zamówienie obejmujące usługę utrzymania technicznego (w poziomie P1 do P3) przez okres co najmniej sześciu miesięcy dla co najmniej dziesięciu co najmniej dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przystosowanych technicznie do jazdy dwukierunkowej z prędkością eksploatacyjną co najmniej 160 km/h.

Okres 5 lat liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.

Przypomnijmy, że władze Mazowsza zaplanowały zakup 16 sztuk dwuczłonowych ezt-ów oraz 6 sztuk elektryczno-akumulatorowych ze środków własnych. Z kolei spółka Koleje Mazowieckie planuje zakup 15 sztuk pięcioczłonowych ezt-ów z opcją dodatkowych 10 sztuk w ramach dofinansowania z programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Mazowsza oraz kredytu.

Komentarze