Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trwa modernizacja stacji Katowice

inforail
09.07.2012 19:07
0 Komentarzy
Dobiega końca modernizacja peronu numer 2 stacji Katowice. Najważniejsza zmiana to nowoczesne i funkcjonalne zadaszenie, które jest częścią powstającej hali peronowej.
Stacja KatowiceStacja KatowiceStacja Katowice
Panele umieszczone na wysokiej konstrukcji zapewniają ochronę pasażerów przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi i jednocześnie zapewniają dostęp światła przez przezroczyste elementy wykonane z poliwęglanu. Peron pokryty nową nawierzchnią, został także przystosowany do obsługi niepełnosprawnych, osób z dziećmi w wózkach czy podróżnych z cięższym bagażem. Pasy ostrzegawcze o fakturze wyczuwalnej stopami ułatwiają bezpiecznie poruszanie się osobom niewidomym i słabo widzącym. Zainstalowano nowy system informacji dla pasażera: megafony, elektroniczne wyświetlacze i tablice informacyjne oraz elementy małej architektury –nowoczesne ławki, nowe zegary z mechanizmem elektronicznym.
Obecnie prowadzone są jeszcze ostatnie prace wykończeniowe związane z wykonaniem obudowy kanałów kablowych i obudowy słupów konstrukcji wsporczej wiaty, która obecnie jest konstrukcją tymczasową i ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa podróżnym. Wejście na peron 2 zostało udostępnione podróżnym od strony wschodniej, tak jak dla korzystających dotychczas – przejściem od peronu 4. W dalszym ciągu trwają prace modernizacyjne w przejściu zachodnim i środkowym. Dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się została przygotowana platforma z możliwością wjazdu z przejścia zachodniego bezpośrednio na peron 2.
Stacja KatowiceStacja KatowiceStacja Katowice
W ramach modernizacji układu torowego i infrastruktury do obsługi podróżnych w obrębie peronu 2 stacji Katowice wykonano m.in.: wymianę prawie 4 kilometrów torów pod którymi zamontowano tłumiące drgania maty wibroizolacyjne, wykonano odwodnienie i izolację konstrukcji przejść pod torami, przebudowano instalację wodociągową i przeciwpożarową a także instalację oświetleniową oraz przebudowano sieć trakcyjną nad torami. Poszczególne perony są modernizowane z zachowaniem ciągłości pracy eksploatacyjnej stacji i obsługi pasażerów w taki sposób, że zawsze czynne są trzy perony, natomiast jeden jest czasowo wyłączony z eksploatacji. Taka organizacja pozwala zminimalizować zakłócenia pracy stacji.
Obecnie trwają prace związane z modernizacją kolejnego – 3 peronu stacji Katowice. Szacunkowy koszt modernizacji stacji planowany na około 65 mln zł, zostanie zrealizowany do końca 2012 roku.

Komentarze