Trwa certyfikacja trasy Warszawa – Lublin; etapowo
Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi na interpelację poselską przekazało informacje dotyczące etapów procesu certyfikacji infrastruktury kolejowej na trasie Lublin – Warszawa.
Podano także kiedy nastąpi zakończenie prac.
Kilka etapów
Jak wskazał wiceminister Andrzej Bittel z uzyskanych od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. informacji wynika, że proces certyfikacji infrastruktury kolejowej na linii kolejowej nr 7 na odcinku Warszawa Wschodnia – Lublin odbywa się etapowo z podziałem na następujące odcinki:
Otwock – Pilawa,
Pilawa – Dęblin,
Dęblin – Nałęczów,
Nałęczów – Lublin.
Dla każdego z ww. odcinków odrębnie kierowane są wnioski do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego o uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji podsystemów strukturalnych Infrastruktura, Energia oraz Sterowanie.
Wiceminister podał informacje dotyczące każdego z ww. odcinków:
odcinek Otwock – Pilawa: uzyskane zostały zezwolenia Prezesa UTK na dopuszczenie do eksploatacji podsystemów strukturalnych Energia i Infrastruktura. Dokumentacja dla podsystemu Sterowanie dla warstwy podstawowej jest na etapie opracowania,
odcinek Pilawa – Dęblin: uzyskane zostały zezwolenia Prezesa UTK na dopuszczenie do eksploatacji podsystemów strukturalnych Energia i Infrastruktura. Dokumentacja dla podsystemu Sterowanie dla warstwy podstawowej jest na etapie opracowania,
odcinek Dęblin – Nałęczów: wydana została deklaracja WE oraz certyfikat dla podsystemu Energia, aktualnie przygotowany jest wniosek do Prezesa UTK w sprawie wydania zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji podsystemu Energia. Dokumentacja dla podsystemów Infrastruktura i Sterowanie dla warstwy podstawowej jest na etapie opracowania,
odcinek Nałęczów – Lublin: wydana została deklaracja WE oraz certyfikaty dla podsystemu Energia. Wniosek do Prezesa UTK o dopuszczenie do eksploatacji dla podsystemu Energia jest na etapie opracowania. Dokumentacja dla podsystemów Infrastruktura i Sterowanie dla warstwy podstawowej jest na etapie opracowania.
Zakończenie prac w zakresie uzyskania ww. zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji planowane jest przez PKP PLK w drugiej połowie 2023 r. Uzyskanie dopuszczenia dla podsystemu Sterowanie dla warstwy podstawowej umożliwi wprowadzenie ruchu pociągów z docelowymi parametrami linii kolejowej, tj. m.in. z prędkością 160 km/h. Ponadto odrębnej certyfikacji podlegać będzie warstwa nadrzędna systemu Sterowanie związana z zabudową i uruchomieniem systemu ETCS na odcinku Otwock – Lublin. Planowane jest uzyskanie zezwolenia Prezesa UTK na dopuszczenie do eksploatacji podsystemu strukturalnego Sterowanie w zakresie warstwy nadrzędnej po zabudowie urządzeń ERTMS/GSM-R w ramach odrębnego projektu inwestycyjnego realizowanego przez PKP PLK.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze