Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trwa certyfikacja trasy Warszawa – Lublin; etapowo

inforail
29.09.2022 11:45
0 Komentarzy

Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi na interpelację poselską przekazało informacje dotyczące etapów procesu certyfikacji infrastruktury kolejowej na trasie Lublin – Warszawa.

Podano także kiedy nastąpi zakończenie prac.

Kilka etapów

Jak wskazał wiceminister Andrzej Bittel z uzyskanych od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. informacji wynika, że proces certyfikacji infrastruktury kolejowej na linii kolejowej nr 7 na odcinku Warszawa Wschodnia – Lublin odbywa się etapowo z podziałem na następujące odcinki:

 Otwock – Pilawa,

 Pilawa – Dęblin,

 Dęblin – Nałęczów,

 Nałęczów – Lublin.

Dla każdego z ww. odcinków odrębnie kierowane są wnioski do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego o uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji podsystemów strukturalnych Infrastruktura, Energia oraz Sterowanie.

Wiceminister podał informacje dotyczące każdego z ww. odcinków:

 odcinek Otwock – Pilawa: uzyskane zostały zezwolenia Prezesa UTK na dopuszczenie do eksploatacji podsystemów strukturalnych Energia i Infrastruktura. Dokumentacja dla podsystemu Sterowanie dla warstwy podstawowej jest na etapie opracowania,

 odcinek Pilawa – Dęblin: uzyskane zostały zezwolenia Prezesa UTK na dopuszczenie do eksploatacji podsystemów strukturalnych Energia i Infrastruktura. Dokumentacja dla podsystemu Sterowanie dla warstwy podstawowej jest na etapie opracowania,

 odcinek Dęblin – Nałęczów: wydana została deklaracja WE oraz certyfikat dla podsystemu Energia, aktualnie przygotowany jest wniosek do Prezesa UTK w sprawie wydania zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji podsystemu Energia. Dokumentacja dla podsystemów Infrastruktura i Sterowanie dla warstwy podstawowej jest na etapie opracowania,

 odcinek Nałęczów – Lublin: wydana została deklaracja WE oraz certyfikaty dla podsystemu Energia. Wniosek do Prezesa UTK o dopuszczenie do eksploatacji dla podsystemu Energia jest na etapie opracowania. Dokumentacja dla podsystemów Infrastruktura i Sterowanie dla warstwy podstawowej jest na etapie opracowania.

Zakończenie prac w zakresie uzyskania ww. zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji planowane jest przez PKP PLK w drugiej połowie 2023 r. Uzyskanie dopuszczenia dla podsystemu Sterowanie dla warstwy podstawowej umożliwi wprowadzenie ruchu pociągów z docelowymi parametrami linii kolejowej, tj. m.in. z prędkością 160 km/h. Ponadto odrębnej certyfikacji podlegać będzie warstwa nadrzędna systemu Sterowanie związana z zabudową i uruchomieniem systemu ETCS na odcinku Otwock – Lublin. Planowane jest uzyskanie zezwolenia Prezesa UTK na dopuszczenie do eksploatacji podsystemu strukturalnego Sterowanie w zakresie warstwy nadrzędnej po zabudowie urządzeń ERTMS/GSM-R w ramach odrębnego projektu inwestycyjnego realizowanego przez PKP PLK.

Komentarze