Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trasa kolejowa z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego gotowa

inforail
09.12.2014 12:48
0 Komentarzy
W tym miejscu można napisać jedynie „nareszcie!”. Jak poinformował dziś Maciej Dutkiewicz z PKP PLK pociągi dalekobieżne korzystają już z dwóch nowych torów na odcinku z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. Jest to jedna z najważniejszych i najbardziej wykorzystywanych tras kolejowych w Polsce. Za 5 dni pociągi na południe Polski pojadą tą trasą w rekordowo krótkich czasach. Do Wrocławia dojedziemy z Warszawy w 3h42min, a do Katowic i Krakowa, w około 2h30min. Przyśpieszą również pociągi z Łodzi do Warszawy. Podróż skróci się o ok. 25 minut.
Na stacji w Grodzisku Mazowieckim zamontowano 4 najnowocześniejsze rozjazdy w Polsce, pozwalające pociągom na zmianę toru przy prędkości 160 km/h. W ubiegłym miesiącu do użytku oddany został również nowy peron wraz z torem dalekobieżnym. Na stacji powstaje też nowoczesna nastawnia.
Trasa kolejowa z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego gotowa

W ramach modernizacji trasy Warszawa –Grodzisk Mazowiecki –Skierniewice zaplanowano budowę 126 km nowych torów. Zbudowano ich już łącznie ok. 100 km. Wykonawcy zamontowali 86 rozjazdów, rozwiesili 125 km sieci trakcyjnej i zmodernizowali 30 mostów i wiaduktów. Na trasie ułożono 173 tysiące nowych podkładów kolejowych. Dalsze prace koncentrują się na 13 km odcinku Grodzisk –Żyrardów. Zakończenie inwestycji sprawi, że w drugiej połowie przyszłego roku czas przejazdu z Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej dla najszybszych pociągów wyniesie 70 min. A na razie oznacza to, że prace przenoszą się za Grodzisk Mazowiecki, co będzie skutkowało dalszymi utrudnieniami, zwłaszcza dla pasażerów jadących do Łodzi czy Skierniewic.

Komentarze