Tramino w Krakowie
inforail
19.02.2015 11:14
0 Komentarzy
Tramino w Krakowie
Tramino będzie testowane w Krakowie. Tramwaj, wyposażony m.in. w innowacyjny system umożliwiający gromadzenie energii elektrycznej, będzie kursował po Krakowie co najmniej przez trzy miesiące. Tyle z informacji oficjalnych. Prezentacja wagonu została zaplanowana na poniedziałek, wówczas mamy poznać nieco więcej szczegółów. Na razie wszystko, jak to w Krakowie, owiane jest wielką tajemnicą. Nieoficjalnie wiadomo, że Tramino, które dotychczas kursowało w Poznaniu, może zagościć w stolicy Małopolski dłużej niż przewidziane trzy miesiące. Jeśli oczywiście spodoba się włodarzom miasta, ale o to chyba możemy być spokojni. Przypomnijmy, że w Krakowie testowany jest już od prawie dwóch lat tramwaj Newagu –Nevelo. A to nie koniec. MPK ma w planach sprowadzenie kolejnego wagonu, który ma być prawdziwym hitem. Dodajmy też, że jeszcze w tym roku przewoźnik powinien odebrać Krakowiaki, które produkuje PESA.
I kilka zdań przypomnienia. Pierwszy Solaris Tramino to tramwaj jednoprzestrzenny, pięcioczłonowy, przegubowy o długości 31,7 m. Składa się on z dwóch skrajnych członów osadzonych na dwuosiowych wózkach napędowych, dwóch członów zawieszonych i jednego członu środkowego, osadzonego na dwuosiowym wózku tocznym. Jest w 100% niskopodłogowy i to będzie nowością w Krakowie. Miasto stawia raczej na wagony niskowejściowe. Konstrukcja tramwaju zapewnia wygodne wsiadanie i wysiadanie poprzez zastosowanie czterech par odskokowo-przesuwnych, dwuskrzydłowych drzwi oraz dwóch par odskokowo-przesuwnych drzwi jednoskrzydłowych, których poziom wejścia na wysokości 350 mm od poziomu główki szyny jest identyczny z wysokością standardowego przystanku. Wydaje się, że jest to układ przyjazny pasażerom, a jednocześnie zmniejszający bolesne przytrzaśnięcia ich przez drzwi pojazdu. Dodatkowym ułatwieniem jest zamontowana rozkładana rampa dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Więcej o pierwszym Tramino możecie przeczytać tutaj .
Dane techniczne
Całkowita długość tramwaju
|
31 700 mm
|
Szerokość pudła
|
2 350 mm
|
Szerokość wnętrza pudła (maksymalna)
|
2 210 mm
|
Wysokość przy złożonym pantografie
|
3 575 mm
|
Liczba członów
|
5
|
Szerokość toru
|
1 435 mm
|
Średnica koła (nowego/zużytego)
|
600/540 mm
|
Minimalny promień skrętu
|
18 m
|
Wysokość podłogi
|
350 mm
|
Udział niskiej podłogi
|
100 %
|
Liczba miejsc siedzących (+ miejsca rozkładane)
|
61 (+8)
|
Liczba miejsc stojących (5 osób/m2)
|
138
|
Liczba drzwi
|
6
|
w tym drzwi jednopłatowe (prześwit 750 mm)
|
2
|
w tym drzwi dwuskrzydłowe (prześwit 1 300 mm)
|
4
|
Napięcie sieci
|
600 V (+120 V, -200 V)
|
Liczba i moc silników trakcyjnych
|
4 ×105 kW
|
Silniki trakcyjne
|
asynchroniczne
|
Prędkość konstrukcyjna
|
80 km/h
|
Prędkość maksymalna
|
70 km/h
|
Przewidywana żywotność tramwaju
|
30 lat
|
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
POLREGIO wysyła SA134-029 na naprawę
25.03.2025
Miliard złotych na tabor w województwie opolskim
Kontraktyza darmo
19.02.2025
Więcej z Działu Pasażer
W lutym więcej pasażerów na kolei
31.03.2025
Zmiany w systemie rezerwacji miejsc siedzących w pociągach ŁKA Sprinter
Pasażerza darmo
24.03.2025
Koleje Śląskie gotowe na sezon rowerowy
19.03.2025
Ruszają dwie pary pociągów Polregio z Rzeszowa do Ustrzyk Dolnych
Pasażerza darmo
08.03.2025
Bilet Zachodniopomorski. Znamy cennik
Pasażerza darmo
04.03.2025
Marcowa korekta rozkładu jazdy POLREGIO
Pasażerza darmo
28.02.2025
Na Słowacji też korekta rozkładu jazdy. Co się zmienia?
Pasażerza darmo
28.02.2025
Czy jest szansa na powrót ED250 do Jeleniej Góry? Mamy stanowisko MI
Pasażerza darmo
25.02.2025
Więcej składów na kujawsko-pomorskich torach
Pasażerza darmo
24.02.2025
Program lojalnościowy w PKP Intercity? Prace ruszyły od nowa
Pasażerza darmo
22.02.2025
Od soboty, 22 lutego, nowe połączenie kolejowe w Bieszczady
Pasażerza darmo
21.02.2025
Wybierz podróż „Koleją do Natury”
Pasażerza darmo
18.02.2025
Od marca wracają pociągi z Kielc do Sandomierza. Jak pojadą?
Pasażerza darmo
17.02.2025
Więcej z Działu Prawo
Wpadli podczas dewastacji pociągu. Grozi im do 5 lat pozbawienia wolności
Prawoza darmo
24.02.2025
PKP PLK kontynuują mediacje z wykonawcami
06.02.2025
19-letni maszynista? To możliwe!
Prawoza darmo
09.01.2025
Newag pozywa poseł Paulinę Matysiak!
09.12.2024
PKP PLK oszacowały straty po powodzi
25.09.2024
Będą zwolnienia w spółce PKP CARGOTABOR
07.08.2024
Więcej z Działu Przewoźnicy
Zmiana czasu na letni dotyczy 12 pociągów PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
28.03.2025
Pociągi i wagony na życzenie. Od PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
22.03.2025
5-milionowy pociąg Kolei Mazowieckich
12.03.2025
Więcej z Działu Producenci
Jest porozumienie w sprawie zakupu Talgo. Wcale nie przez PFR
Producenciza darmo
15.02.2025
Nowa lokomotywa hybrydowa dla PKP Intercity. Homologacja ruszy latem
Producenciza darmo
07.02.2025
9 nowych wagonów dla UZ po testach
10.12.2024
Rok 2024 w polskiej fabryce Stadlera
09.12.2024
Stadler Polska: Jesteśmy polską firmą
06.12.2024
Więcej spalinowych Flirtów w Texasie
26.11.2024
Więcej z Działu Infrastruktura
Nowy przystanek na kolejowej mapie Polski. Brodnica Południowa
Infrastrukturaza darmo
07.04.2025
Kolejowe radary na przejazdach
20.03.2025
PKP PLK kontrolują hałas
11.03.2025
Zabytkowy rozkład jazdy na przystanku Warszawa Włochy
Infrastrukturaza darmo
05.03.2025
Nowy przystanek kolejowy w województwie kujawsko-pomorskim
Infrastrukturaza darmo
04.03.2025
Ruszają roboty zabezpieczająco-naprawcze na gdyńskim węźle Karwiny
Infrastrukturaza darmo
28.02.2025
Komentarze