Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramino w Krakowie

inforail
19.02.2015 11:14
0 Komentarzy
Tramino będzie testowane w Krakowie. Tramwaj, wyposażony m.in. w innowacyjny system umożliwiający gromadzenie energii elektrycznej, będzie kursował po Krakowie co najmniej przez trzy miesiące. Tyle z informacji oficjalnych. Prezentacja wagonu została zaplanowana na poniedziałek, wówczas mamy poznać nieco więcej szczegółów. Na razie wszystko, jak to w Krakowie, owiane jest wielką tajemnicą. Nieoficjalnie wiadomo, że Tramino, które dotychczas kursowało w Poznaniu, może zagościć w stolicy Małopolski dłużej niż przewidziane trzy miesiące. Jeśli oczywiście spodoba się włodarzom miasta, ale o to chyba możemy być spokojni. Przypomnijmy, że w Krakowie testowany jest już od prawie dwóch lat tramwaj Newagu –Nevelo. A to nie koniec. MPK ma w planach sprowadzenie kolejnego wagonu, który ma być prawdziwym hitem. Dodajmy też, że jeszcze w tym roku przewoźnik powinien odebrać Krakowiaki, które produkuje PESA.
Solaris Tramino w Krakowie (źródło: Facebook)
I kilka zdań przypomnienia. Pierwszy Solaris Tramino to tramwaj jednoprzestrzenny, pięcioczłonowy, przegubowy o długości 31,7 m. Składa się on z dwóch skrajnych członów osadzonych na dwuosiowych wózkach napędowych, dwóch członów zawieszonych i jednego członu środkowego, osadzonego na dwuosiowym wózku tocznym. Jest w 100% niskopodłogowy i to będzie nowością w Krakowie. Miasto stawia raczej na wagony niskowejściowe. Konstrukcja tramwaju zapewnia wygodne wsiadanie i wysiadanie poprzez zastosowanie czterech par odskokowo-przesuwnych, dwuskrzydłowych drzwi oraz dwóch par odskokowo-przesuwnych drzwi jednoskrzydłowych, których poziom wejścia na wysokości 350 mm od poziomu główki szyny jest identyczny z wysokością standardowego przystanku. Wydaje się, że jest to układ przyjazny pasażerom, a jednocześnie zmniejszający bolesne przytrzaśnięcia ich przez drzwi pojazdu. Dodatkowym ułatwieniem jest zamontowana rozkładana rampa dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Więcej o pierwszym Tramino możecie przeczytać tutaj .
Dane techniczne
 
Całkowita długość tramwaju
31 700 mm
Szerokość pudła
2 350 mm
Szerokość wnętrza pudła (maksymalna)
2 210 mm
Wysokość przy złożonym pantografie
3 575 mm
Liczba członów
5
Szerokość toru
1 435 mm
Średnica koła (nowego/zużytego)
600/540 mm
Minimalny promień skrętu
18 m
Wysokość podłogi
350 mm
Udział niskiej podłogi
100 %
Liczba miejsc siedzących (+ miejsca rozkładane)
61 (+8)
Liczba miejsc stojących (5 osób/m2)
138
Liczba drzwi
6
       w tym drzwi jednopłatowe (prześwit 750 mm)
2
       w tym drzwi dwuskrzydłowe (prześwit 1 300 mm)
4
Napięcie sieci
600 V (+120 V, -200 V)
Liczba i moc silników trakcyjnych
4 ×105 kW
Silniki trakcyjne
asynchroniczne
Prędkość konstrukcyjna
80 km/h
Prędkość maksymalna
70 km/h
Przewidywana żywotność tramwaju
30 lat
  

Komentarze