Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trako 2025: Poznaliśmy harmonogram przetargu na dostawy pociągów dużych prędkości dla PKP Intercity

inforail
24.09.2025 18:30
0 Komentarzy

Prezes PKP Intercity Janusz Malinowski podczas wystąpienia na Targach Kolejowych TRAKO przedstawił harmonogram i główne założenia dotyczące przetargu na zakup nowoczesnych pociągów dużych prędkości (HS).

Jak wyjaśnił Malinowski, pierwszym krokiem będzie zaproszenie do złożenia wniosków o udział w postępowaniu, które PKP Intercity planuje dostosować i opublikować około 15 grudnia 2025 roku.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy PKP Intercity planuje podpisać kontrakt na dostawę pociągów dużych prędkości?
  2. Ile składów obejmie zamówienie podstawowe, a ile przewidziano w opcji dodatkowej?
  3. Jak długo będą utrzymywane nowe pociągi w ramach podpisanej umowy?
PKP Intercity
Prezes PKP Intercity i wiceminister Piotr Malepszak

Etapy postępowania przetargowego

– „Producenci będą mieli na to trzy miesiące. Po tych trzech miesiącach dokonamy weryfikacji formalno-prawnej kompetencji firm, które złożyły te wnioski” – poinformował prezes.

Po kwalifikacji wykonawców przewidziano pięciomiesięczny dialog techniczny, w trakcie którego ustalone zostaną główne kwestie związane z konstrukcją i parametrami pojazdów

. – „Po tym czasie dialogu ostateczna wersja specyfikacji trafi do wykonawców, którzy przeszli kwalifikację. Będą oni mieli pięć miesięcy na złożenie ostatecznych ofert cenowych” – dodał Malinowski.

Zgodnie z harmonogramem, podpisanie kontraktu planowane jest na przełom I i II kwartału 2027 roku.

Zakres zamówienia

PKP Intercity zamierza kupić 20 pociągów w zamówieniu podstawowym oraz dodatkowe 35 składów w opcji. Umowa obejmie również budowę centrum serwisowego – obecnie rozważane są trzy lokalizacje, a decyzja w tej sprawie zapadnie podczas dialogu technicznego.

Ważnym elementem kontraktu będzie także utrzymanie pociągów przez 30 lat, co zapewni ich niezawodność i stabilne warunki eksploatacji.

Oczekiwania wobec nowych składów

Prezes podkreślił, że zamawiane pociągi mają zapewnić pasażerom wysoki komfort podróży oraz spełniać najwyższe standardy techniczne.

Komentarze