TKh 9336 już po renowacji
Zakończyła się renowacja parowozu TKh 9336 – podała na Facebooku Stacja Muzeum.
Lokomotywa została wypiaskowana, uzupełniono w niej brakujące poszycie, zakonserwowano budkę maszynisty, zabezpieczono farbą antykorozyjną, naniesiono warstwy malarskie zgodne z oryginalną malaturą oraz zabezpieczono warstwą antygraffiti.
O parowozie
TKh 9336 (TKh1-13) został zbudowany w 1920 r. w zakładach Orenstein & Koppel AG, Berlin-Drewitz. Wykonywany w kilku odmianach przez berlińską firmę parowóz o mocy 257 kW (350 KM) przeznaczono dla przemysłu i kolei lokalnych. Konstrukcyjnie zbliżony był do pruskiego tendrzaka T3, budowanego w latach 1882-1906 i występującego na PKP pod oznaczeniem serii TKh1, aczkolwiek oznaczenie serii i numeru inwentarzowego eksponatu jest tylko przypadkowo zbieżne z pruskim parowozem TKh1-13, eksploatowanym po wojnie przez PKP (dawnym TKh1-18). Lokomotywa zachowana w ekspozycji została zbudowana dla kolei lokalnej Weidenau-Deuz, gdzie występowała pod numerem „5”. Co najmniej od stycznia 1955 r. obsługiwała bocznicę Zakładów Celulozowo Papierniczych we Włocławku. Zakończyła pracę w 1975 r. Została wyrejestrowana z ewidencji Dozoru Technicznego 06.05.1975 r. i przekazana do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.
Prace renowacyjne zabytkowego taboru kolejowego są prowadzone ze środków PKP S.A.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze