Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Terespol: Uroczystość zakończenia modernizacji odcinka Biała Podlaska – Terespol

inforail
22.01.2010 14:12
0 Komentarzy

21 stycznia br. w Chotyłowie woj. lubelskie, odbyła się uroczystość zakończenia modernizacji linii kolejowej na odcinku Biała Podlaska –Terespol (Lot D). Wartość wykonanych prac wyniosła 105,3 mln euro brutto.
W ramach trwających 28 miesięcy robót zrealizowano:
•wymianę 52 km torów wraz podtorzem i odwodnieniami,
•wymianę 50 km sieci trakcyjnej i konstrukcji wsporczych,
•modernizację stacji Chotyłów wraz z budową przejścia pod torami,
•przebudowę czterech przystanków osobowych w miejscowościach: Ogrodniki, Perkowice, Dobrynka i Kobylany,
•przebudowę nawierzchni 11 przejazdów kolejowych (w tym dwa zlikwidowano),
•przebudowę 9 mostów i 11 mniejszych obiektów inżynieryjnych (przepustów),
•budowę kilku kilometrów dróg kołowych równoległych z liniami kolejowymi, służących m.in. lokalnym mieszkańcom.
Ponadto unowocześniono urządzenia sterowania ruchem kolejowym, urządzenia sieci teletechnicznej, przebudowano linię potrzeb nietrakcyjnych służących m.in. oświetleniu peronów i zasilaniu urządzeń na przejazdach kolejowych. W ten sposób zakończono etap I modernizacji części torowej linii E-20 na odcinku Siedlce –Terespol o długości 121 km stanowiącej część II Paneuropejskiego korytarza Wschód –Zachód łączącego Berlin i Moskwę.
Efektem modernizacji jest:
•likwidacja ponad 40 ograniczeń prędkości
•zmniejszenie kosztów eksploatacji i utrzymania linii kolejowej,
•poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych,
•umożliwienie jazdy pociągom pasażerskim z prędkością 160 km/h i towarowym 120 km/h,
•skrócenie czasu przejazdu na odcinku z Siedlec do Terespola o ok. 40 minut
•ograniczenie hałasu i drgań,
•zmniejszenie oddziaływania linii kolejowej na środowisko naturalne, w szczególności na migrację małych zwierząt.
Zadanie zostało zrealizowane w ramach kontraktu ISPA/FS 2001/P/P/PT/012-04 Lot D Biała Podlaska – Terespol przez konsorcjum firm:
•Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. z siedzibą we Wrocławiu (lider),
•Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych –7 S.A.
•Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie
•Torpol sp. z o.o.
•Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM sp. z o.o.
•Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o.
•Przedsiębiorstwo „AGAT”S.A.
Etap II inwestycji przewiduje m.in. modernizację stacji Siedlce, Łuków, Miedzyrzec Podlaski (w pełnym zakresie robót) oraz dalszą wymianę systemów sterowania ruchem kolejowym i urządzeń telekomunikacyjnych. Rozpoczęcie prac w ramach drugiego etapu przewidywane jest na IV kwartał 2010 r.
Całkowity koszt projektu Nr ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/012 „Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce –Terespol, Etap I”wynosi 263,5 mln euro. Koszty kwalifikowane wynoszą 211,2 mln euro, w tym: grant ISPA/FS 158,4 mln euro, budżet państwa 52,8 mln euro.

Komentarze