Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tarnowskie Góry: Remont dworca

inforail
15.05.2009 14:21
0 Komentarzy

Wizualizacja wnętrza dworca w Tarnowskich Górach. Fot. PKP S.A.

Zakończenie remontu dworca kolejowego w Tarnowskich Górach zbliża się wielkimi krokami. Na finiszu są prace związane z odnowieniem wnętrza i elewacji budynku. Kolejnym etapem będzie wykonanie systemu monitoringu wizyjnego dworca w celu poprawy bezpieczeństwa pasażerów i ochrony budynku.
Prace, które już zostały wykonane w ramach remontu dworca w Tarnowskich Górach to:
•modernizacja pomieszczeń toalet ogólnodostępnych (na poziomie holu dolnego) z uwzględnieniem budowy wydzielonego pomieszczenia dla opiekuna z dzieckiem oraz natrysku
•budowa toalet dla potrzeb osób niepełnosprawnych na poziomie holu górnego
•wymiana okien i drzwi
•odnowienie holu dolnego
•renowacja elewacji zewnętrznej budynku
•wykonanie oświetlenia elewacji.
Do września zostaną jeszcze wykonane takie prace jak:
•umieszczenie napisu na budynku dworca
•wykonanie strefy oczekiwania dla podróżnych w holu głównym (górnym)
•budowa systemu informacji wizualnej.
Zakończenie prac w budynku dworca planowane jest na przełomie sierpnia i września br.
Następnym etapem będzie remont placu przed dworcem, który rozpocznie się na początku lata. Będzie on polegał na: wyznaczeniu miejsc parkingowych w tym dla osób niepełnosprawnych, likwidacji barier architektonicznych, naprawie i uzupełnieniu asfaltowej nawierzchni oraz odnowieniu nawierzchni alejek z płytek chodnikowych.
Koszt wszystkich prac związanych z modernizacją dworca kolejowego w Tarnowskich Górach wyniesie blisko 3,5 mln zł.
Polskie Koleje Państwowe S.A. są właścicielem około 2600 dworców kolejowych i zarządcą nieruchomości. W najbliższych latach PKP S.A. planują modernizację kilkudziesięciu i budowę nowych dworców kolejowych. Spółka rocznie przeznacza na ten cel od 30 mln do 50 mln zł. Ta kwota sięgałaby 800 mln zł, gdyby nie to, że PKP S.A. jako spadkobierca Przedsiębiorstwa Państwowego PKP musi spłacić dług historyczny w wysokości 6 mld zł. Rocznie PKP S.A. na obsługę tego długu wydają średnio 600 mln zł.
PKP S.A. dąży do tego, aby zmodernizowane i powstające nowe dworce były przyjazne pasażerom, bezpieczne, spełniały standardy europejskie. Celem spółki jest stworzenie miejsc związanych nie tylko z podróżą, lecz także miejsc spotkań i przyjemnego spędzania wolnego czasu. PKP S.A. chcą, aby dworce były nowoczesnymi węzłami komunikacyjnymi, wzbogaconymi o dodatkowe usługi komercyjne, biurowe, hotelowe, restauracyjne.

Komentarze