Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tak będą wyglądały nowe pociągi dla LTG Link. Od Stadlera

inforail
31.10.2024 17:45
0 Komentarzy

Nowoczesne pociągi będą dostosowane do specyficznych potrzeb Litwy, a ich charakterystyczny wygląd zewnętrzny nawiązuje do rozpoznawalnej już tożsamości LTG Link, promującej ekologiczny transport i niezapomniane podróże. Testy pierwszych składów przewidziane są na przyszły rok, a ich debiut na litewskich torach nastąpi w 2026 roku.

Spis treści:

  1. Jakie są główne zalety nowych pociągów LTG Link pod względem wygody i dostosowania do potrzeb różnych grup pasażerów?
  2. Jakie trasy w przyszłości obsługiwać będą pociągi z napędem bateryjnym i dlaczego wybrano akurat te trasy?
  3. W jaki sposób inwestycje LTG Link mogą wpłynąć na popularność transportu kolejowego na Litwie i przyczynić się do promowania ekologicznych podróży?
W tym roku LTG Link, firma przewozów pasażerskich wchodząca w skład litewskiej grupy kolejowej LTG, zakończyła projektowanie nowych składów i rozpoczęła produkcję dziewięciu elektrycznych oraz sześciu bateryjnych pociągów.
Skład Stadlera dla LTG Link

Ekologiczny i nowoczesny transport

LTG Link inwestuje w pojazdy przyjazne środowisku, zasilane zieloną energią elektryczną. Nowe pociągi mają spełniać najwyższe standardy jakości i komfortu, a jednocześnie pozostawać w harmonii z wartościami zrównoważonego rozwoju. Jak zauważa Egidijus Lazauskas, dyrektor generalny LTG, te innowacje to ogromna inwestycja nie tylko w rozwój ekologicznego transportu, ale także w zapewnienie pasażerom lepszych warunków podróży. Projektanci uwzględnili potrzeby różnych grup społecznych, dzięki czemu pociągi będą dostosowane do osób o różnym poziomie sprawności fizycznej.

Komfort dla wszystkich pasażerów

Dzięki specjalnie zaprojektowanemu, niskopodłogowemu modelowi składów, nowe pociągi zapewnią łatwe wejście osobom starszym, podróżującym z dziećmi lub osobom o ograniczonej mobilności. Dla wygody pasażerów z niepełnosprawnościami przestrzeń została zintegrowana z głównym salonem, aby umożliwić wygodną i nieskrępowaną podróż razem z innymi pasażerami. Układ wnętrza został omówiony z przedstawicielami organizacji osób z niepełnosprawnościami, dzięki czemu nie ma w nim schodów ani stopni, które mogłyby stanowić przeszkodę w przemieszczaniu się między wagonami.

Pociągi są również dostosowane do potrzeb rowerzystów – pomieszczą do 30 rowerów, a przy każdym miejscu siedzącym przewidziano gniazdka elektryczne, indywidualne oświetlenie i składane stoliki idealne do pracy na laptopie. Dla wygody pasażerów będą także dostępne strefy „Bistro” z kawą i przekąskami w systemie samoobsługowym.

Skład Stadlera dla LTG Link
Skład Stadlera dla LTG Link

Zrównoważony transport przyszłości

Nowe pociągi LTG Link mają kursować na popularnych trasach Vilnius–Kłajpeda, Wilno–Varėna–Marcinkonys i Kowno–Szawle. Pociągi z napędem bateryjnym będą obsługiwać trasy, które w najbliższym czasie nie są planowane do pełnej elektryfikacji. Zamówienie na nowe pociągi obejmuje także długoterminową pomoc techniczną, w tym dostawę części zamiennych, ich rezerwę oraz wsparcie eksploatacyjne aż do 2037 roku.

Jak podkreśla Kristina Meidė, dyrektor LTG Link, nowe pociągi to nie tylko krok w stronę czystego, zrównoważonego transportu, ale także zapowiedź nowej jakości podróży kolejowych na Litwie. LTG Link stawia na wygodę pasażerów, zachęcając mieszkańców Litwy i odwiedzających do wyboru ekologicznych środków transportu. W 2023 roku LTG Link przewiozła około 5 milionów pasażerów, co stanowi wzrost o 7% w porównaniu z poprzednim rokiem – z tego aż 4,7 miliona pasażerów wybrało krajowe trasy kolejowe.

Dzięki tym inwestycjom LTG Group, największa grupa kolejowa w krajach bałtyckich, wyznacza standardy ekologicznych podróży i umacnia pozycję Litwy na mapie nowoczesnych, zrównoważonych systemów transportowych w Europie.

Komentarze