Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tabor Przewozów Regionalnych wymaga pilnej wymiany

inforail
23.06.2015 07:19
0 Komentarzy

Tabor największego polskiego przewoźnika, jakim są PrzewozyRegionalne, wymaga pilnej wymiany ? uważa Generalny Przedstawiciel Bomardiera wPolsce Janusz Kućmin. Średnia wieku pojazdów to grubo ponad 20 lat, skalainwestycji jest zatem duża. Czy Bombardier widzi tu swoją szansę? Dodajmy nawstępie, że kanadyjski producent nie jest obecny jak dotychczas na polskimrynku ezt-ów i szt-ów. Faza zauroczenia wyższymi technologiami powoli przemija ?uważa Janusz Kućmin. I dodaje, że operatorzy z czasem powinni zauważyć, że nieopłaca się inwestować w konstrukcje prototypowe, z uwagi na duże kosztyutrzymania. Bombardier produkuje sprawdzone pociągi, z wyższej półki.

Ale należy pamiętać, że cena takiego pojazdu jest wyższa.

To problem nie tylko Bombardiera, ale także chociażbyStadlera. Zakup pociągów sprawdzonych, produkowanych seryjnie, to korzystnerozwiązanie dla operatora ? twierdzi jednak Janusz Kućmin. Cena to nie wszystko.Liczą się przecież także koszty utrzymania czy zużycie energii ? dodaje. Czytaka filozofia przekona polskich przewoźników? Na razie na polskim rynku ezt-óworaz szt-ów mamy niepodzielne królowanie PESY i Newagu, od czasu do czasuzmącone przez Stadlera.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail Bombardierdeklaruje gotowość do podjęcia współpracy z innymi producentami. Wydaje sięjednak, że Newag, bo to z tym producentem podpisane zostało memorandum owspółpracy, nie będzie zainteresowany kooperacją w zakresie budowy chociażbyezt-ów. Skoro firma z Nowego Sącza samodzielnie wygrywa przetargi i realizujezamówienia bezsensownym byłoby nawiązywanie w tym zakresie jakiejkolwiek współpracy.To pokazuje, że wejście Bombardiera na ten obszar rynku kolejowego może być wnajbliższych latach trudne, ale nie niewykonalne.

Komentarze