Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szybciej z Miechowa do Krakowa

inforail
26.11.2015 12:32
0 Komentarzy

Dodatkowe perony w Słomnikach i Miechowie oraz nowoczesneurządzenia sterowania ruchem zapewnią lepszą obsługę podróżnych i przejazdwiększej liczby pociągów ? poinformowały PKP PLK. Trasa z Kozłowa do Krakowa,ważna dla aglomeracji krakowskiej i łącząca stolice Mazowsza i Małopolski,zyskała nowe możliwości.

Dzięki inwestycji Polskich Linii Kolejowych w Słomnikachi Miechowie trasa Warszawa ? Kraków zyskuje lepszą przepustowość – pozwala nauruchomienie większej liczby pociągów dalekobieżnych oraz nowych połączeń wramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Od nowego rozkładu jazdy 2015/2016 naodcinku Kraków ? Miechów podróżni skorzystają z nowej oferty – 7 par pociągówKolei Małopolskich. Przejazd zajmie ok. 40 min i jest konkurencją dla innychśrodków transportu. Nowe perony zapewnią postój pociągom regionalnym bezzajmowania toru dla ruchu dalekobieżnego. Podniesie się poziom bezpieczeństwa iefektywność wykorzystania trasy kolejowej. 200-metrowe perony w Słomnikach iMiechowie zapewnią oczekiwaną obsługę podróżnych i dobry dostęp do pociągów.Wyposażone są w wiaty, oświetlenie, system informacji dla podróżnych orazmonitoring. Obiekty i dojścia spełniają również wymagania w zakresie obsługiosób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Prace przy peronach wSłomnikach i Miechowie kosztowały ok 3,4 mln zł.

Sprawniej dladalekobieżnych połączeń

Dzięki możliwości zatrzymywania się pociągów regionalnychprzy dodatkowych peronach bocznych, nastąpi poprawa przepustowości liniikolejowej i usprawnienie ruchu dalekobieżnego. W efekcie szybkie pociągi będąmogły przejeżdżać przez stacje z pełną prędkością, wyprzedzając pociągiregionalne. Dzięki inwestycjom PLK na małopolskim odcinku trasy Warszawa ?Kraków, przewoźnik Intercity przedstawia nową, powiększoną ofertę dlapodróżnych. W grudniowym rozkładzie jazdy pojawi się o 13 par więcej pociągówmiędzy Kozłowem a Krakowem.

Nowoczesneurządzenia

Lepszą przepustowość (większą liczbę pociągów) i szybszeoraz wygodniejsze podróżowanie na trasie Warszawa ? Kraków, umożliwia systemsamoczynnej blokady liniowej, zamontowany przez PLK na odcinkach Miechów – Słomnikii Niedźwiedź ? Zastów. Zarządca infrastruktury kontynuuje rozbudowę systemumiędzy Kozłowem a Miechowem.

W ostatnich latach PLK przeznaczyły 140 mln zł nausprawnienie ruchu pociągów na trasie nr 8, łączącej Kraków z CMK. W 2014 r. namałopolskim odcinku trasy Warszawa ? Kraków (między Kozłowem a Krakowem), PLKpodniosła standard obsługi pasażerów na przystankach: Kamieńczyce, SłomnikiMiasto, Goszcza. Podróżni zyskali wygodniejszy dostęp do pociągów i bardziejczytelną informację. Koszt prac, łącznie z remontem wiaduktów, torów, siecitrakcyjnej i przejazdów wyniósł ok. 70 mln zł. Rok wcześniej za 70 mln złpoprawiono standard obsługi podróżnych w Miechowie i na stacji Tunel.Zakończono modernizację stacji Tunel oraz renowację dwóch tuneli, wymienionotory, sieć trakcyjną, dwa wiadukty, przejazd kolejowy. Inwestycje te pozwoliłyna koniec 2014r. uruchomić szybkie połączenia m.in. Krakowa z Warszawą w czasie2 h 28 min.


Komentarze