Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szybciej pojedziemy `jedynką`

inforail
05.08.2014 09:30
0 Komentarzy
Podróż pociągiem z Koluszek do Częstochowy będzie krótsza o pół godziny, a do tego pojedziemy wygodniej i bezpieczniej –poinformował Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Obecnie rewitalizowana jest linia kolejowa nr 1 Warszawa –Katowice na liczącym 125 km odcinku Koluszki –Częstochowa. Poza położeniem nowych torów, w ramach inwestycji wyremontowane zostaną także perony. Na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przebudowano już kilkanaście peronów. W zdecydowanie lepszych warunkach niż dotychczas na pociąg czekają mieszkańcy Chrustów Nowych, Rokicin, Łaznowa, Radomska, Rudnik koło Częstochowy , Bobrów, Rzerzęczyc, Gorzędowa, Gorzkowic oraz Częstochowy Aniołów. Pasażerowie korzystają też z wyremontowanych peronów na przystankach w Gorzędowie, Kamieńsku oraz Gorzkowicach. Obiekty zyskały nowe oświetlenie i nagłośnienie. –Zbudowaliśmy również specjalne pochylnie, które ułatwiają dostanie się na peron osobom starszym, opiekunom z dziećmi w wózkach, rowerzystom oraz osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.   Z kolei osoby niewidome dzięki zastosowanej specjalnej nawierzchni będą mogły rozpoznać, gdzie znajduje się krawędź peronu –informuje Karol Pyszyński, kierownik kontraktu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Rewitalizacja jedynki (foto: PKP PLK)Rewitalizacja jedynki (foto: PKP PLK)
Stacja w Piotrkowie w trakcie odbiorów
Przebudowa peronów to tylko część projektu modernizacji linii kolejowej nr 1. Prace trwają także w obszarze torowiska. W rejonie stacji Koluszki, Rokiciny, Baby, Radomsko, Widzów Teklinów, Rudniki   i Wyczerpy kolejarze wymienili szyny oraz sieć trakcyjną. Zamontowano także około 40 rozjazdów, które usprawniają ruch kolejowy. –Ten etap prac remontowych jest istotny ze względu na bezpieczeństwo przejazdu pociągów –podkreśla Karol Pyszyński i dodaje, że fazę odbiorów budowlanych przechodzi właśnie stacja kolejowa w Piotrkowie Trybunalskim, gdzie zrewitalizowano perony, sieć trakcyjną i cały układ torowy.
Ponadto, do użytku oddany został tor 2 na odcinku między Gorzkowicami a Gomunicami. Na finiszu są natomiast prace przy torze 1. Obejmują około 10-kilometrowy fragment trasy.
Zaoszczędzimy pół godziny  
Prace na linii popularnej „Wiedenki”(dawna Kolej Warszawsko-Wiedeńska) były konieczne m.in. ze względu na stan infrastruktury kolejowej. Po zakończeniu robót podróżowanie na tej trasie będzie bezpieczniejsze i szybsze. Polskie Linie Kolejowe przywrócą prędkość rozkładową do 120km/h dla pociągów osobowych i do 100 km/h dla pociągów towarowych, co będzie miało realne przełożenie na czas podróży i transport towarów. Dziś w wielu miejscach pociągi muszą zwalniać do 50 km/h, dlatego też na pokonanie całego 125-km odcinka składy regionalne potrzebują około dwóch i pół godziny, a składy TLK około dwóch godzin. Po zakończeniu wszystkich prac przejazd z Koluszek do Częstochowy skróci się o 30 minut. Koszt realizacji projektu „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 1 na odcinku Koluszki –Częstochowa”to ponad 535 mln złotych netto. 416,2 mln złotych netto pochodzi z dofinansowania Unii Europejskiej.
Inwestycja w liczbach:
wymiana:
160 km toru oraz 142 rozjazdy
remont:
43 perony i 12 przejazdów kolejowych
bezpieczeństwo:
montaż na 19 przejazdach samoczynnej sygnalizacji przejazdowej
rewitalizacja:
12 stacji, 83 km sieci trakcyjnej, 30 mostów, 5 wiaduktów, 15 przepustów, 1 mur oporowy

Komentarze