Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szybciej między Skawiną a Suchą Beskidzką. 100 km/h

inforail
11.12.2020 14:45
0 Komentarzy

Od niedzieli (13 grudnia) zwiększy się prędkość pociągów na wyremontowanym odcinku tzw. kolejowej zakopianki między Skawiną i Suchą Beskidzką w Małopolsce. Składy pojadą tą trasą o kilka minut szybciej.

Jak przypomniała w piątek Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, szybsza jazda pociągów to efekt wymiany torów, urządzeń oraz przebudowy przejazdów kolejowo-drogowych na tym odcinku.

100 km/h po remoncie

Na trasie Skawina – Sucha Beskidzka od niedzieli zwiększy się prędkość pociągów, a na niektórych odcinkach maksymalna prędkość wyniesie 100 km/h.

W ramach modernizacji tego odcinka PLK podniosły poziom bezpieczeństwa na 58 przejazdach kolejowo-drogowych. Na skrzyżowaniach drogi z torami wymieniono nawierzchnię, urządzenia zabezpieczania i oświetlenie. Zamontowano nowe oznakowanie i sygnalizatory do ostrzegania kierowców.

Po odnowionej trasie ze Skawiny do Suchej Beskidzkiej pociągi pojadą szybciej, apelujemy więc do kierowców o przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i zachowanie ostrożności podczas przekraczania torów – podkreśliła Szalacha.

Zaznaczyła, że każde skrzyżowanie kolejowo-drogowe zostało wyposażone w urządzenia pozwalające na bezpieczny przejazd, ale niezbędna jest uwaga i rozsądek kierowców.

1,1 mld zł na zakopiankę

Na modernizację tzw. kolejowej zakopianki, w ramach projektu „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka Zakopane”, PKP PLK przeznaczyły przeszło 1,1 mld zł netto. W ramach tego projektu zakończyły się roboty budowlane między Skawiną a Suchą Beskidzką. W grudniu ubiegłego roku zarządca infrastruktury kolejowej podpisał umowę na realizację ostatniego odcinka, pomiędzy Suchą Beskidzką a Chabówką. Zakończenie wszystkich prac planowane jest do 2023 r.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.(PAP)

Komentarze