Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sześć ofert na modernizacje linii wewnątrz Krakowa

inforail
25.10.2016 06:56
0 Komentarzy

Sześć konsorcjów firmzłożyło oferty w przetargu na modernizację odcinka linii kolejowej KrakówGłówny Towarowy – Rudzice. Inwestycja zakłada przebudowę nasypu biegnącegoprzez centrum miasta i dobudowanie na nim dwóch par torów, powstaną też nowemosty na Wiśle i stacje.

Jak poinformowała PAP Dorota Szalacha z zespołu prasowegoPKP PLK, w poniedziałek zarządca infrastruktury kolejowej otworzył oferty na tozadanie. Najtańszą – na nieco ponad 958 mln zł netto złożyło konsorcjum firmMota-Engil, Mostostal Warszawa, Acciona.

Konsorcjum Strabag/Krakowskie Zakłady Automatyki chce zawykonanie prac ponad 966 mln zł netto, konsorcjum Budimex/PKP Energetyka – 987mln zł netto, konsorcjum ZUE/Trakcja/Comsa/Intop – prawie 1 mld zł netto,konsorcjum Porr/Torpol/Intercor – ponad 1,184 mld zł netto, a konsorcjumPolaqua/VIAS/Electren/Tecsa – ponad 1,294 mld zł netto.

Według Szalachy wykonawca inwestycji powinien zostać wybranyw ciągu około miesiąca. Podpisanie umowy z nim planowane jest na przełomiepierwszego i drugiego kwartału przyszłego roku. Budowa mogłaby się rozpocząćjeszcze w 2017 r. i zakończyć w 2021 r.

Zaplanowane prace są związane z dalszą rozbudowąKrakowskiego Węzła Kolejowego. Przetarg obejmuje modernizację odcinka KrakówGłówny Towarowy – Rudzice. Inwestycja poprawi transport kolejowy w Małopolsce,a podróżni zyskają wygodną obsługę na stacjach i przystankach.

PLK zmodernizuje ok. 20-kilometrowy odcinek linii kolejowejna odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice. Prace wykonywane będą na liniachkolejowych nr 133 i 91. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna, rozjazdy iurządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dla usprawnienia ruchu aglomeracyjnegoi zwiększenia przepustowości zarządca infrastruktury dobuduje dwie pary torówna odcinku biegnącym przez centrum miasta – od stacji Kraków Główny Osobowy dostacji Kraków Płaszów, a także jedną parę toru na odcinku Kraków Płaszów -Kraków Bieżanów.

Przebudowane będą cztery stacje kolejowe Kraków GłównyTowarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. Powstanątakże dwa dodatkowe przystanki dla pociągów Kolei Małopolskich i Szybkiej KoleiMiejskiej – Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień, które wyposażone będą welementy małej architektury, system informacji pasażerskiej i dostosowane dlaosób niepełnosprawnych.

Prace obejmą 55 obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty,przepusty, przejścia pod torami, estakady, kładki dla pieszych). Zarządcainfrastruktury wybuduje 20 nowych obiektów inżynieryjnych, w tym estakady i dwanowe mosty na Wiśle. 14 obiektów zostanie rozebranych, a w ich miejscu powstanąnowe.

Dzięki inwestycji przez Kraków będzie kursować więcejpociągów, skróci się też czas ich przejazdów. Zmodernizowane stacje i noweprzystanki zapewnią wygodną obsługę pasażerom kolei aglomeracyjnej i pociągówdalekobieżnych szczególnie na linii E 30 biegnącej od Zgorzelca do Przemyśla,łączącej wschodnie i zachodnie regiony kraju.

Jak podkreślają przedstawiciele PLK, inwestycja stanowikolejny etap rozbudowy Krakowskiego Węzła Kolejowego. We wrześniu ub. r.rozpoczęła się budowa łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, a takżeotwarta została nowa linia kolejowa wiodąca na lotnisko Kraków Airport.Wcześniej oddano do użytku nowy Dworzec Główny.


Komentarze