Sześć ofert na modernizację linii kolejowej na odcinku Tunel – Kraków
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły kolejne etapy postępowania przetargowego dotyczącego opracowania dokumentacji projektowej oraz wykonania robót budowlanych na odcinku Tunel – Kraków.
Projekt ten stanowi część większej inwestycji mającej na celu poprawę infrastruktury linii kolejowej nr 8 na trasie Warszawa Zachodnia – Kraków Główny.
Rozkład jazdy:
- Jakie elementy infrastruktury kolejowej zostaną zmodernizowane w ramach projektu na odcinku Tunel – Kraków?
- Która firma złożyła najtańszą ofertę w przetargu i jaka była jej wartość brutto?
- W jaki sposób PKP PLK planuje sfinansować realizację tej inwestycji kolejowej?
Zakres prac – szczegóły techniczne
W ramach zadania przewidziano m.in. modernizację torowiska, wymianę rozjazdów i sieci trakcyjnej, przebudowę przejazdów kolejowych i oświetlenia, a także budowę i modernizację peronów. Projekt obejmuje również budowę nowego przystanku osobowego w Zastowie, która może zostać zrealizowana w ramach tzw. Prawa opcji.
Zakres podstawowy zamówienia obejmuje m.in.:
- mechaniczne podbicie torów nr 1 i 2 na odcinku Tunel – Kraków Główny,
- odcinkową wymianę szyn (m.in. na odcinkach Tunel – Miechów i Miechów – Słomniki),
- wymianę i zabudowę rozjazdów (w stacjach Miechów, Słomniki, Zastów i Raciborowice – Kraków Batowice),
- przebudowę oświetlenia na wybranych stacjach i przystankach,
- modernizację sieci trakcyjnej w stacjach Tunel, Miechów, Słomniki, Kraków Batowice,
- budowę/przebudowę 5 peronów – w tym dwóch na stacji Kraków Główny.
Budżet i złożone oferty
Na realizację zamówienia PKP PLK przewidziały kwotę 145 140 000 zł brutto, w tym 5,5 mln zł przeznaczonych na zakres objęty prawem opcji.
W odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu wpłynęło 6 ofert:
- Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o. – 142,3 mln zł brutto – najniższa oferta,
- Konsorcjum PORR S.A. i Trakcja System Sp. z o.o. – 129,3 mln zł brutto – najtańsza oferta,
- Colas Rail Polska Sp. z o.o. i KUCA Serwis Kolejowy Sp. z o.o. – 151,3 mln zł brutto,
- Torkol Sp. z o.o. i ART In Energy Sp. z o.o. – 179,2 mln zł brutto,
- Dolkom i SBM (konsorcjum) – 176,8 mln zł brutto,
- PNUIK Kraków Sp. z o.o. – 181,3 mln zł brutto.
Zamawiający oceni oferty na podstawie jedynego kryterium, jakim jest całkowita cena brutto (100%). Po wyborze najkorzystniejszej oferty nastąpi szczegółowa weryfikacja warunków udziału i braku podstaw do wykluczenia wykonawcy.
Finansowanie i znaczenie inwestycji
Projekt ubiega się o współfinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Inwestycja ma fundamentalne znaczenie dla podniesienia jakości podróży oraz przepustowości na strategicznej trasie kolejowej łączącej Warszawę z Krakowem.
Zbliżająca się realizacja modernizacji odcinka Tunel – Kraków stanowi kolejny krok w kierunku nowoczesnej, sprawnej i bezpiecznej kolei. Niewykluczone, że dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu Prawa opcji, do użytku oddany zostanie również nowy przystanek osobowy w Zastowie, co jeszcze bardziej zwiększy dostępność transportu kolejowego dla mieszkańców regionu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze