Szczegóły prezentacji ET22-933
W najbliższą sobotę,7 kwietnia br. zostanie zaprezentowana w Bydgoszczy już 14. lokomotywaodmalowana przez PKP CARGO w historyczne barwy.
Tym razem będzie to lokomotywa elektryczna ET22-933, którejprzywrócono malaturę z lat 1988-2002 z charakterystycznymi zielonymi barwami iżółtym czołem. Unikatowymi elementami wyróżniającymi ten egzemplarz sątabliczki przedstawiające herb miasta Ostrołęki, umieszczone po obu stronachpudła lokomotywy.
Lokomotywa została wyprodukowana w 1985 r. przez wrocławskiPAFAWAG i w tym samym roku rozpoczęła pracę w Lokomotywowni Warszawa OlszynkaGrochowska. Następnie trafiła do Lokomotywowni Ostrołęka, gdzie na czołachlokomotywy zostały zamontowane tabliczki z herbem miasta Ostrołęki.Charakterystyczne godło przetrwało, mimo zmiennych losów lokomotywyprzydzielanej w różne miejsca Polski. Z Ostrołęki w 1997 r. trafiła onanajpierw do Zakładu Taboru w Białymstoku, później do Mazowiecko-PodlaskiegoZakładu Spółki w Warszawie, a następnie do Północnego Zakładu Spółki w Gdyni. Wciągu 32 lat służby lokomotywa przejechała 1 572 076 km. W marcu br. przeszłaprzegląd na poziomie P4, w trakcie którego zostały przeprowadzone pracemalarskie.
Ciekawostką może być fakt, że lokomotywa miała swój epizodfilmowy. W 1989 r. wystąpiła w komedii ,,Galimatias, czyli Kogel Mogel II”, wreżyserii Romana Załuskiego.
PKP CARGO konsekwentnie przywraca historyczne barwy wybranymegzemplarzom lokomotyw z poszczególnych serii. Łączymy te prace, tak jak wprzypadku lokomotywy ET22-933, z wykonaniem napraw okresowych. Przypomnę, żetylko w ostatnim czasie historyczną malaturę odzyskały lokomotywy ET22-980,ET42-029 i ET41-186 – powiedział członek Zarządu PKP CARGO Zenon Kozendra.
Sekcja Utrzymania i Napraw w Bydgoszczy to miejsce zbogatymi tradycjami. Pierwsze warsztatynaprawcze powstały tam jeszcze w okresie międzywojennym. Do lat 60. ubiegłegowieku naprawiano i utrzymywano w sekcji głównie parowozy. Po tym okresiezaczęto eksploatować lokomotywy spalinowe, a następnie elektryczne. Pierwszymilokomotywami trakcji elektrycznej były ET21, następnie EU07 i ET40. W 2012 rokuSekcja poszerzyła swoją ofertę o naprawy okresowe lokomotyw elektrycznych seriiET22 na poziomie P4/1 i P4/2 oraz EU07 na poziomie P4. W 2015 r. uruchomiono wniej hartownię obrzeży kół zestawów kołowych. Obecnie realizowana jestnowoczesna malarnia.
PKP CARGO zaprasza miłośników kolei w sobotę, 7 kwietnia br.w godzinach 11.00-14.00 do Północnego Zakładu Spółki PKP CARGO, SekcjaUtrzymania i Napraw w Bydgoszczy, przyul. Inwalidów 1.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze