Sygnalizacja, zapory, monitoring. Nowoczesne zabezpieczenia na 46 przejazdach kolejowych
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują kolejną dużą inwestycję mającą na celu poprawę bezpieczeństwa na skrzyżowaniach torów z drogami. W ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych – etap VII” zmodernizowanych zostanie 46 przejazdów kolejowo-drogowych w sześciu województwach południowej i południowo-zachodniej Polski.
Wartość podpisanej właśnie umowy wynosi 180,7 mln zł. Projekt współfinansowany jest z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Rozkład jazdy:
- Jakie nowe rozwiązania techniczne zostaną zastosowane na modernizowanych przejazdach?
- W których województwach i gminach prowadzone będą prace modernizacyjne?
- Jakie są cele i źródła finansowania projektu realizowanego przez PKP PLK?
Zakres modernizacji
Inwestycja obejmie przejazdy kolejowe zlokalizowane m.in. w gminach: Koniecpol, Ciasna, Krupski Młyn, Włoszczowa, Muszyna, Andrychów, Ząbkowice Śląskie, Kluczbork, Strzyżów, Komańcza, Skołyszyn, Czechowice-Dziedzice, Czerwionka-Leszczyny i Rudziniec. Modernizacje zostaną przeprowadzone na liniach kolejowych nr 61, 143, 152, 96, 117, 137, 106, 107, 108, 139, 140 i 153.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowoczesne systemy zabezpieczeń zastąpią przestarzałe, często ręcznie obsługiwane urządzenia. W ramach prac na przejazdach pojawią się:
- sygnalizacja świetlna i dźwiękowa ostrzegająca o nadjeżdżających pociągach,
- automatyczne zapory drogowe,
- systemy zdalnego sterowania ruchem,
- monitoring wizyjny w wybranych lokalizacjach.
Technologie na rzecz bezpieczeństwa
Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych znacząco wpłynie na poprawę bezpieczeństwa zarówno użytkowników dróg, jak i kolei. Automatyczne systemy reagujące w czasie rzeczywistym pozwolą na szybsze informowanie kierowców o zbliżającym się składzie, a w pełni zautomatyzowane przejazdy zapewnią płynność i niezawodność działania niezależnie od warunków zewnętrznych.
Projekt wpisuje się w długofalową strategię modernizacji infrastruktury PLK S.A. – działania te nie tylko zmniejszają ryzyko kolizji, ale również wspierają rozwój bezpiecznego i efektywnego transportu kolejowego w Polsce. Za realizację inwestycji odpowiada firma Wadoma W. Małkowiak, W. Bodziony Sp.k., która została wybrana w drodze postępowania przetargowego.
Komentarze